Communication Manager

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Volvo Construction Equipment, ett affärsområde inom AB Volvo, är en av världens ledande tillverkare av anläggningsmaskiner som hjullastare, grävmaskiner, ramstyrda dumprar, väganläggningsmaskiner och kompaktmaskiner. Tillverkning sker i Europa, Asien, Nordamerika och Latinamerika.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida.

Volvo Construction Equipment is looking for a Communication Manager, responsible for the internal communication and the local, external communication on the Braås site. This position requires fluent language skills in Swedish, therefore the description below will be in Swedish.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara ansvarig för intern- och externkommunikationen för siten, där rollen till stor del stödjer Operations (produktions) verksamhet med olika kommunikationsinsatser för att nå uppsatta mål. Du kommer vara en viktig spelare i Operations pågående utvecklingsarbete.

Huvudarbetsuppgifter
•Ansvara för existerande kommunikationskanaler samt löpande säkra att lämplig kommunikationsstruktur finns och upprätthålls för sitens behov
•Ansvara för kommunikationen vid lokal implementering och anpassning av företagsgemensamma aktiviteter och kampanjer
•Vara ett strategiskt stöd i kommunikationsfrågor till Platschefen och övriga i ledningen
•Underhålla och utveckla våra olika interna kommunikationskanaler, som tex vårt Intranät, nyhetsbrev, digitala skärmar, stor möten etc.
•Ansvara för lokal branding samt sponsring
•Ansvara för kommunikationsstöd vid kontakter med medier
•Ansvara för framtagande av företagspresentationer
•Redaktör för vårt interna nyhetsblad ”Braås Update
•Aktivt deltaga och bidra till Volvo CE’s globala- och Svenska internkommunikatörs nätverk

Du kommer att fungera som koordinator mellan de olika funktionerna på siten vad gäller kommunikationsrelaterade frågor och också hantera lokala externa frågor. Arbetet är självständigt och kräver en person med egen drivkraft och som får saker att hända.

Du kommer organisatoriskt rapportera till HR-chefen i Braås, med särskilt fokus på stöd till Platschefen och övriga inom ledningen. Du kommer ingå i Operations ledningsgrupp.

Vem är du?
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl språkligt som skriftligen
•Flerårig erfarenhet inom kommunikationsområdet, gärna från industriell verksamhet
•Högskoleutbildning inom Kommunikation/Information eller motsvarande

Du behöver vara en bra skribent, gärna med erfarenhet av journalistiskt skrivet material och ha en känsla för layout och visualisering.

Du är en person med helhetsperspektiv och en förståelse för hur man anpassar olika kommunikationsaktiviteter efter verksamhetens olika behov både ur ett strategiskt, taktiskt och operativt perspektiv.

Du är en person som är duktigt på att samarbeta, är nyfiken och öppen. Du är initiativrik, noggrann och har förmågan att planerar din tid samt prioritera.


Kontaktperson
För mer information om tjänsten eller din ansökan vänligen kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på telefon 0470-745582. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juni 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024