Communication Manager - Employer Branding & internkommunikation

Arbetsbeskrivning

Inom COWI finns en omåttlig mängd historier som väntar på att berättas. Därför letar vi nu efter en Communication Manager med inriktning Employer Branding och internkommunikation.

På COWI tror vi att Employer Branding och internkommunikation hänger ihop eftersom vi vill skapa en bild som hänger ihop både internt och externt. Utöver dina kollegor på den svenska kommunikationsavdelningen kommer du att ha ett nära samarbete med kollegor internationellt som arbetar med kommunikation och Employer Branding. Den svenska kommunikationsavdelningen består av totalt fem personer. Du kommer också arbeta nära kollegor på HR och rekrytering.

I rollen kommer du att ansvara för att ta fram historier och innehåll genom text, bild och video som stärker vår position som arbetsgivare. Rollen innebär också en strategisk dimension som innebär att utveckla vårt arbete med Employer Branding. Vi verkar i en bransch där konkurrensen om kompetensen är stor och därför är detta en nyckelposition.

Om dig

Du är en driven och kreativ person med en mycket stark förmåga att skapa nätverk och leda projekt.
Du tar egna initiativ och föreslår nya idéer. Att ifrågasätta och omvärdera är något du trivs med.
Du har förmågan att driva arbetet med Employer Branding framåt såväl operativt som strategiskt.  
Erfarenhet av att kreativt skapa engagerande innehåll oavsett kanal.
Du är en riktigt grym skribent som snabbt kan formulera budskap.
Gärna 3-5 års erfarenhet från liknande roll eller arbetsuppgifter men ditt driv och personlighet väger tungt.
Goda kunskaper i engelska då det används som arbetsspråk med kollegor runt om i koncernen. Innehåll för den svenska marknaden görs på svenska.


Exempel på arbetsuppgifter

Ansvara för att skapa en årlig plan för Employer Branding.
Skapa innehåll för våra kanaler inom ramen för internkommunikation och Employer Branding i enlighet med årlig plan.
Projektleda kampanjer och event relaterade till Employer Branding och rekrytering.
Vid behov agera kravställare mot externa leverantörer.
Skapa format och innehåll för vår portal/intranät samt externa kanaler.
Stötta chefer i deras kommunikation.


Om Cowi

COWI är ett ledande teknikkonsultföretag som verkar inom infrastruktur, bygg & fastighet, industri, miljö och projektledning. Tillsammans med kunder, partners och medarbetare skapar vi en framtid där människor och samhällen växer och utvecklas. Det gör vi genom samarbeten där vi skapar hållbara och vackra lösningar som förbättrar livskvaliteten för människor i dag och för kommande generationer.

Together, we shape a sustainable and liveable world.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få svara på några frågor och om du går vidare får du genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Johansson, malin.johansson@wise.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024