OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en av våra framtida nyckelspelare? Corporate Communications inom Toyota Material Handling Europe söker en passionerad innehållskreatör och Employer branding-expert.
Toyota Material Handling Europe (TMHE) helps businesses of all sizes across Europe meet today’s materials handling challenges. Active in more than 30 countries across Europe and with headquarters in Sweden and a European Office outside Brussels, TMHE operate factories in France, Italy and Sweden. With 12,000 employees, along with a network of independent distributors and dealers, TMHE is part of Toyota Industries Corporation (TICO) - the global leader in materials handling equipment.
Din framtida roll
Toyota Material Handling Europe är i stark förändring. Vi växlar upp inom nya affärsområden och i en bransch stadd i stark utveckling och tillväxt. Det här kräver att vi aktivt och ständigt utvecklar oss som arbetsgivare för att behålla nuvarande anställda och locka till oss nya kompetenser. Det är därför vår strategi för Employer branding omfamnar så mycket mer än bara attraktiv kommunikation. Employer branding handlar om att säkra vår långsiktiga förmåga att genomföra vår strategi.
Vårt starka och gemensamma varumärke gör det möjligt för oss att samarbeta och bli ännu effektivare i detta viktiga arbete. Vi söker dig som vill leda arbetet och utveckla oss som företag och arbetsgivare.
Din roll
Vi har gjort vår hemläxa och nyligen lanserat en gemensam, europeisk EVP- och kommunikationsplattform. Detta kommer att vara din "baby".
Ditt övergripande uppdrag blir att leda och driva vårt centrala Employer branding-arbete; Du leder och inspirerar en gruppering av lokala HR- och kommunikationsspecialister från hela Europa för att aktivera lokalt employer branding-arbete. Tillsammans styr och utvecklar du kontinuerligt vår plattform och ser till att våra gemensamma och centrala kanaler är relevanta, autentiska och skapar fantastiska kandidatupplevelser. Du initierar och utvecklar - på egen hand eller tillsammans med externa partners - centralt innehåll och kampanjer för att ständigt stärka vårt arbetsgivarvarumärke både internt och mot specifika, externa målgrupper. Allt du gör ska ha ambitionen att vara lätt att vidareanvända i ett lokalt sammanhang i alla europeiska länder.
Förutom arbetsgivarvarumärket bidrar du med din kompetens och professionalism i andra innehållsprojekt som pågår på avdelningen. Du delar med dig av din expertis, stöttar dina kollegor och vill bygga hela vårt team starkare.
Din utmaning
- Leda och inspirera en “community” av lokala, icke-direktrapporterande kollegor från hela Europa för att få lokalt employer branding-arbete att hända
- Initiera, leda och samordna projekt och kampanjer som kan gynna hela organisationen
- Tillse att våra centrala kanaler innehåller bra, autentiskt och relevant innehåll som kan användas vidare lokalt
- Samordna intressenter och initiativ för att säkerställa kvalitet i alla aspekter av en anställning
- Identifiera och utnyttja innehållssynergier mellan arbetsgivarvarumärke och andra områden, t.ex. HR, hållbarhet och marknadsföring
- Producera och utveckla innehåll i linje med den centrala EVP- och kommunikationsplattformen, antingen själv och/eller i samarbete med interna kollegor eller externa byråer
- Samarbeta kring Employer branding lokalt i Östergötland med våra lokala enheter
- Bidra i innehållsprojekt som är nära besläktade med Employer branding
Din profil
Säg Employer branding och du ser omedelbart ett uppdrag som sträcker sig bortom kommunikation, med tentakler som leder till mer eller mindre alla delar och aspekter av ett större företags verksamhet. Du har nått värdefulla insikter under din karriär och är nu ivrig att omvandla dessa till handlingar som kommer att skapa effekter i stort och smått.
Effektivt innehåll med hög kvalitet är din passion, oavsett kanal eller format, och du gillar och är mycket skicklig i att både producera och publicera det själv eller förbättra insatser från andra. Din inställning till innehåll är strukturerad och att arbeta med en varumärkesplattform som bas är vardagsmat för dig. Din engelska är mer än bra.
Vi söker inte bara en mycket skicklig kommunikationsexpert, du är också en uppskattad ledare och projektledare eller vill utveckla denna sida av dina personliga färdigheter vidare. Du leder och inspirerar människor genom att vara den kreativa experten inom ditt område, genom att lyssna och genom att leverera enligt dina löften.
Du har förmodligen en bakgrund i en annan stor, multinationell organisation eller från en byrå som jobbar med internationella kunder och större företag.
Placering
Tjänsten är baserad i vårt europeiska huvudkontor i Mjölby och vi ser vikten av att enkelt kunna samlas och träffas personligen och regelbundet. Naturligtvis arbetar vi på distans när det passar. Resor i Europa kommer att behövas, men inte regelbundet eller särskilt ofta.
Vårt erbjudande
Vi bygger vårt företag för framtiden i en bransch som blomstrar och kommer att fortsätta att göra så under en överskådlig framtid. Med stöd av våra starka japanska ägare är vi fast beslutna att leda utvecklingen inom logistik och materialhantering. Toyota Material Handling Europe är ett värdebaserat företag som litar på och vill utveckla sina anställda. Du kommer till ett litet och värderingsdrivet team med en stark vilja att påverka och med en passion för kvalitet i allt vi gör.
Din ansökan
Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/) omgående, dock senast 30 november 2021.
Frågor besvaras av Jan Hellström, tfn 070-615 03 44 eller Eva Andersson, tfn 070-615 32 30, Rekryteringskonsulter Sententia Rekrytering & Konsult.