OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av visionen: To fulfil the dream of having a baby?
Vitrolife är ett spännande globalt medicintekniskt bolag i tillväxt och vi känner stolthet för vår vision och våra produkter. Vi söker nu en Event Communication Specialist för ett föräldravikariat. Här kommer du trivas om du uppskattar att arbeta nära produktchefer och marknadsregioner och om du gillar att vara med och göra skillnad.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under inledande 12 månader. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg och du kommer att rapportera till Vice President Global Marketing. Tillträde efter överenskommelse men vi ser gärna att du tillträder så snart som möjligt.
Om rollen
Du kommer att arbeta med marknadssupport mot våra Marknadsregioner med stort fokus på våra globala och regionala events. Eventen är både digitala och fysiska och det krävs en god projektledning med olika team från olika regioner. Vidare ansvarar du för Vitrolifes sociala medier; strategi, innehåll, koordinering och utförande. Rollen ansvarar också för all typ av patientkommunikation och framtagning av relevant material för denna målgrupp. En viktig del av ansvaret är att se till så att våra produkters värde och fördelar framhävs rent kommunikativt i de olika materialen som tas fram.
För denna roll behöver du
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring, med specifik erfarenhet av att utföra events och driva sociala medier. Då vi är ett globalt bolag och du kommer att arbeta med kollegor runt om i världen är det viktigt att du känner dig trygg med engelska i både tal och skrift. Du har 3–5 års erfarenhet från arbete på kommunikations- eller marknadsavdelning.
Erfarenhet av följande:
InDesign
Photoshop
GoToWebinar
Vem är du?
Du är en strukturerad person som är duktig på att planera och organisera ditt arbete väl. Du är van vid att arbeta mot deadlines. Du är också en effektiv kommunikatör både i tal och skrift och du har förmåga att förmedla budskap på ett enkelt och relevant sätt både internt och externt. Du behöver brinna för att skapa och utföra events, kreera material, komma med idéer och göra en hel del ”hands-on” jobb själv i diverse system/program. Du har god förståelse för sociala medier och kan komma med idéer på hur detta kan vidareutvecklas.
Du kommer att tillhöra ett team om åtta personer där ni har olika ansvarsområden inom marketing & extern kundutbildning. Som person är du självgående och driver dina processer framåt men du har alltid dina kollegor och din chef som stöd. Vitrolife är ett bolag i tillväxt, här händer det mycket och därför är det viktigt att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Lisa Reck, Vice President Global Marketing, +46 (0) 701 64 88 23.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på ca 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.
www.vitrolife.com