OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges möjlighet för dig att ta dig an rollen som Communication Specialist på ett stort globalt bolag. Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående!
OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en Communication Specialist. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig till mitten av oktober med möjlighet till förlängning.
I rollen som Communication Specialist samarbetar du nära med kommunikationschefen och andra interna intressenter (HR, säkerhet, Lean Transformation och hållbarhetsteam) för att leverera effektfull intern kommunikation i de nordiska länderna. Det primära målet är att påskynda genomförandet av strategin och förbättra den övergripande medarbetarupplevelsen. Som nyckelanvändare av interna kommunikationskanaler tar kommunikationsspecialisten även rollen som projektledare i det pågående intranätförnyelseprojektet. Du kommer att skapa och koordinera innehåll för interna kanaler baserat på innehållsplaner, samtidigt som du aktivt stödjer employer branding och kulturutvecklingsinitiativ tillsammans med HR-teamet. Dessutom innebär rollen medieövervakning och assistans till kommunikationschefen under kriskommunikationssituationer. Vidare kommer dina ansvarsområden att vara:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Projektledningsroll och designstöd i SharePoint-baserat intranätförnyelseprojekt
* Intern kommunikationskanalhantering och utveckling (Intranät, Viva Engage, Info TV)
* Skapa, koordinera och publicera innehåll för interna kommunikationskanaler
* Utföra employer branding och kulturutvecklingsinsatser tillsammans med HR
* Mediebevakning och kriskommunikation arbetar tillsammans med kommunikationschef
VI SÖKER DIG SOM
- Har kunskap om Sharepoint/intranätshantering (rollen innfattar redigering/skapa/utveckla ett Sharepoint-baserat intranät och kommunikationssajter)
- Har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet sedan tidigare
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har förmåga att hantera och ta ägandeskap i egna projekt
Det är meriterande om du även:
- Har goda kunskaper i finska, i så väl tal som skrift
- Har erfarenhet av kriskommunikation
- Har kunskaper i Adobe Photoshop och Premiere Pro
För att trivas i rollen är du orädd och relationsskapande. Du har en utåtriktad attityd och har förmåga att engagera andra tillsammans med förmågan att effektivt samordna sig och förbli lugn under stundtals högt tempo och tidskänsliga situationer.
Övrig information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 40 h/v
- Uppdrag: Till mitten av oktober med chans till förlängning
- Placering: Kista
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231