Communications- & bid coordinator

Arbetsbeskrivning

Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt? Som Communications- & bid coordinator är Du en aktiv del i CBRE’s försäljningsprocess och ges möjlighet att vara med och bidra till CBRE’s framgång. Rollen kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag – så sök redan idag.
CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss.
Som Sales Development Coordinator arbetar du i nära samarbete med den svenska ledningen med att göra analyser, ta fram vinnande anbud, skapa presentationer, events samt allmän försäljningskoordinering och administration. Rollen rapporterar direkt till Sverigechef.
Arbetsuppgifter:
Hantera anbudsförfrågningar och förkvalificering
Ta fram skräddarsydda och specifika anbudssvar
Organisera och samordna anbudsprocesser
Research om potentiella kunder och informationsinsamling
Identifiera, granska, utvärdera affärsmöjligheter
Förbereda material för marknadsföring, presentationer och kundmöten, samt genomföra marknadsaktiviteter
Planera och genomföra samt representera CBRE vid olika externa evenemang
Närvara vid platsbesök och kundmöten
Tillhandahålla administrativt stöd till affärsenhetens ledning
Utbilda organisationen i säljprocessen samt i samband med onboarding av nya medarbetare
Ständigt utveckla och förbättra försäljningsprocessen

Krav/erfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Väl utvecklad kommunikation och social förmåga
Mycket goda kunskaper i Word, Excel, Access och PowerPoint
Erfarenhet av att använda InDesign eller liknande
Meriterande med erfarenhet av motsvarande roll inom försäljning
Rollen kan periodvis kräva arbete under tidspress för att möta deadlines
Körkort B – resor i Sverige kan förekomma

Om du har några frågor om rollen, vänligen kontakta: Sverigechef Stefan Carlsson telefon nr +46 70 388 32 84
Arbetsplatsen är i Frösunda, Solna och anställningen är heltid. Din ansökan vill vi ha senast den 31 januari 2021.
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2019 23,9 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CBRE LULEÅ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Postadress

Rådstugatan 11
LULEÅ, 97238

Liknande jobb


Strategic Business Developer

Strategic Business Developer

23 december 2024

Business Transformation Lead

Business Transformation Lead

23 december 2024

19 december 2024