OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visste du att en genomsnittlig svensk spenderar 90 % av sin tid inomhus - på arbetet, i skolan, bilen, hemmet? Är det då inte viktigt att rummet du sitter i har behaglig temperatur? Att du ska känna dig trygg och att endast behöriga ska komma in? Att brandlarmet fungerar om olyckan skulle vara framme? Men också att byggnaden du befinner dig i gör så lite avtryck på miljön som möjligt. Detta är något vårt team jobbar med dagligen, att göra fastigheter och vår jord mer hållbar genom Siemens innovativa systemlösningar och tjänster. #creatingperfectplaces är vår vision och den omfamnar hela vårt samhälle och vår gemensamma miljö. Välkommen till Siemens Smart Infrastructure!
Vad erbjuder vi?
På Siemens gör vi varje dag skillnad för både oss själva, våra kunder och vår planet. Vårt gemensamma mål är att skapa platser som bryr sig om, både hos våra kunder och hos oss själva. Du får vara med i ett företag som är ledande inom fastighetsteknik och skapar framtiden.
Siemens är ett ledande globalt teknikföretag som har stått för teknisk spetskompetens, innovation, kvalitet och tillförlitlighet i mer än 170 år. Verksamt runt om i världen fokuserar vi på intelligent infrastruktur för byggnader och distribuerade energisystem, samt på automation och digitalisering inom process- och tillverkningsindustrin. Siemens kopplar samman de digitala och fysiska världarna för att gynna kunder och samhälle. Vi har ett högt ställt mål inom hållbarhet, att bli klimatneutrala år 2030. Läs gärna mer på www.siemens.com.
Vår ledstjärna, som genomsyrar hela vår verksamhet, våra mål och varje medarbetare, är att vi bryr oss. Vi bryr oss om vårt samhälle, våra kunder, våra produkter och lösningar och framför allt bryr vi oss om varandra. Teamet, vårt välmående, samarbete och laganda är det som skapar vår framgång.
Föreställ dig ett kommunikationsteam där alla är experter och grymt duktiga inom sitt specialistområde. Tänk dig vidare en kommunikationsroll där du både förväntas och får möjlighet att fördjupa dig i verksamheten och där din expertis inte bara välkomnas utan ständigt efterfrågas.
Utmaningen
I rollen som Communications Business Partner ansvarar du för att projektleda affärsdrivande kampanjer och aktiviteter, främst i en digital miljö. Projekten är främst inom divisionen Smart Infrastructure men även andra projekt kan bli aktuella. Ditt ansvarsområde kommer att spänna mellan operativt och strategiskt utvecklande marknadskommunikationsarbete. Du blir en nyckelspelare i det gemensamma arbetet med att skapa värde för våra kunder och partners och du förväntas agera som en partner till divisionsledningen i Sverige. Du arbetar i tajt samspel med dina kollegor i kommunikationsteamet såväl som kollegor i övriga organisationen, i Sverige, Norden och globalt.
Tillsammans med divisionsledningen inom Smart Infrastructure kommer du att ansvara för utveckling och implementering av kommunikationskampanjer och relaterad budget. Arbetet innebär att du kommer att driva digitala kampanjer, arrangera events, ansvara för extern positionering och genomgående skapa affärsstödjande kommunikation i stort och smått. För att optimera ditt arbete strävar du även efter ett integrerat arbetssätt där egna, köpta och förtjänade, digitala och analoga kanaler samspelar för bästa effekt. Kontinuerlig mätning och uppföljning är en naturlig del för att vidareutveckla vår kommunikation och marknadsföring.
Tjänsten är placerat på Siemens svenska huvudkontor i Arenastaden, Solna. Du rapporterar till och jobbar tätt med Kommunikationschefen för Sverige och Norden och med övriga personer i kommunikationsteamet. Samtidigt är du en integrerad medlem i affärsområdet Smart Infrastructure.
Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som genom ditt stora engagemang har förmågan att skapa affärsdrivande kommunikation och olika säljstödjande aktiviteter. Du är erfaren och trygg i din roll som business partner, projektledare och kommunikatör. På ett naturligt och självklart sätt kombinerar du din prestigelöshet med ett visst mått av pondus.
Du har god förmåga att prioritera och är en tydlig kravställare som uppskattas för ditt proaktiva och strukturerade arbetssätt samt din förmåga att hålla deadlines. Du är en ansvarstagande lagspelare som gärna delar din kunskap med andra och lägger stor vikt vid att bygga relationer och skapa nätverk. Vidare är du också van att arbeta utifrån ett affärsperspektiv och har erfarenhet av att skapa och optimera digitala kundresor. Du trivs i en global organisation, med många olika kontaktytor, och har ett lösningsorienterat förhållningssätt till nya utmaningar.
Vi ser att du som söker har:
* Relevant utbildning inom kommunikation, marknadsföring och digitala kanaler från högskola eller universitet.
* Minst 5 års erfarenhet av projektledning inom kommunikation, gärna från B2B-bolag med verksamhet i flera länder.
* Förståelse för digitala marknadsföringsmekanismer.
* Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Det går bra för oss på Siemens! Vill du följa med på vår resa?
På Siemens värdesätter vi varje individs olikheter och möjlighet till utveckling. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med en hög grad av frihet och ansvar över sin egen vardag. Flexibiliteten ger våra medarbetare möjlighet att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv. Självklart finns även förmåner såsom friskvårdspaket, arbetstidsförkortning, aktiesparprogram m.fl.
Tveka inte - ansök idag och senast den 30 Maj 2022. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du vill bli vår nya kollega. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Charlotta Målargård (Head of Marketing Communications, Nordic and Baltic) på tel. 070-7281067 eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta lotta.lehmusvuori@siemens.com.
För kontakt med facklig representant maila Facket.se@siemens.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature