Communications Specialist

Communications Specialist

Arbetsbeskrivning

Hundratusentals människor skadas varje år, men väldigt få gör anspråk på- och får sina personliga försäkringsersättningar eftersom det är komplicerat att gå igenom en försäkringsprocess då det kräver tid, kunskap och tålamod. Vi på Insurello har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar och göra det möjligt för alla. På 6 år har vi redan hjälpt mer än 20 000 personer att få rättvisa ersättningar och antalet användare växer för varje timme.

Om rollen:
Bakom vår innovativa digitala lösning finns ett fantastiskt team med handläggare som ser till att alla kunder som kontaktar Insurello får den bästa hjälpen och råden samt garanterar en fantastisk kundupplevelse. Inom Operations-teamet finns en Customer Service-team som ansvarar för daglig in- och utgående kommunikation med våra kunder i olika kanaler.

Vi letar efter en Communications Specialist som vet hur man ger utmärkt service och älskar att hjälpa människor. En perfekt kandidat är en som behandlar sina medmänniskor med omtanke och tålamod, och alltid proaktivt letar efter de bästa lösningarna på kundernas problem. Dina dagliga uppgifter kommer huvudsakligen inkludera inkommande och utgående samtal över telefon, samt svara på chatt och mejl om kundernas feedback och frågor om sina ärenden hos oss. Du kommer även ha chans till att utvecklas och vara involverad och engegerad i andra projekt också, så som att ha kontakt med marknadsteamet, vårat winbackteam, samt att få ta del av nöjda kunders omdömen.

Att vara en Communications Specialist handlar inte bara om att hjälpa kunder. Vi hjälper också varandra att lära sig nya saker och att bli experter inom försäkringar. Vi älskar att fira framgångar och har många roliga tävlingar, AW:s och utmanar ständigt varandra att bli ännu bättre. Våra handläggare är helt avgörande för Insurellos framgång och är grunden till företagets framtid - och detta ger eld och motivation i vårt dagliga arbete. 

Vem är du?
Du har en gymnasieexamen. 

🇪🇬🇧 Du talar flytande svenska och engelska. 

Du bryr dig om personer och finner glädje i att hjälpa dem. Du förstår att vara hjälpsam, omtänksam, tålmodig och förstående är nyckeln till fantastisk upplevelse för kunden. 

Du kan se helheten i komplexa processer och förstår hur team och företag arbetar, hur personer och uppgifter relaterar till varandra. Utöver det gillar du att vara proaktiv och använda denna förståelse för att förbättra arbetet runt omkring dig. 

Du uppskattar att samarbeta i team - du drar dig inte att be om råd från kollegor och sträcker ut en hand när du ser att hjälp behövs. 

‍💻Du kan strukturera ditt dagliga arbete på ett effektivt sätt. Du är självständig, gillar utmaningar och att arbeta efter mål.  

Du gillar omgivning med högt tempo, och är ivrig att anpassa och lära nya saker snabbt. 

Det är perfekt om du har erfarenhet av kundservice via telefon, chatt, och mail.



Vad erbjuder vi?
30 dagars årlig betald semester;

Tjänstepensionsplan i Avanza;

️ 5000 SEK i friskvårdbidrag;

Flexibla hybridarbetsmöjligheter med teamet baserat i Stockholm;

Personal terapi-sessioner med Mindler.

Andra roller I vårt operations-team:

(https://careers.insurello.se/jobs/2045256-communication-specialist) Team Manager (https://careers.insurello.se/jobs/2042455-team-manager)

Claims Agent (https://careers.insurello.se/jobs/2004345-claims-agent)

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2023

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024