OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett stort internationellt teknikföretag i Västerås? Vi söker nu en Communications Specialist, som trivs i en fartfylld och internationell miljö. Här erbjuds du inte bara en spännande arbetsmiljö utan även stora utvecklingsmöjligheter. Om detta låter som din nästa utmaning, låt oss veta och ansök idag!
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som Communications Specialist hos vår kund kommer du att driva och implementera den digitala marknadsföringsstrategin för verksamheten. Du kommer att få ta del av de verktyg, kanaler och team som behövs för att maximera affärseffekten hos verksamhetens webb- och/eller sociala mediekanaler.
Du erbjuds
- En engagerad konsultchef under hela uppdragsperioden
- Samarbete med erfarna kollegor i en internationell miljö
- Tillgång till personlig utveckling och utbildningsmöjligheter
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Implementera verksamhetens digitala marknadsföringsstrategier samt utveckling av webbplatsen, sökmotoroptimering och socialt och digitalt innehåll
* Ge råd till övriga i verksamheten i att utveckla relevanta digitala marknadsföringsstrategier och kampanjer och ökar medvetenheten om övergripande digital marknadsföringskapacitet
* Hantera och förbättra kanaler för att generera säljleads och vårda kundrelationer
* Utveckla riktade SEO och SEM aktiviteter
* Använda data och marknadsföringsanalys för att öka prestandan för webbplatser, sociala mediekanaler och kampanjer, och för att förbättra kundupplevelsen och engagemanget över digitala plattformar och kanaler
* Utveckla och implementera affärscase för nya digitala marknadsföringsmöjligheter för att förbättra kundupplevelsen och kommersiell framgång
* Hantera tilldelad budget effektivt och levererar aktiviteter inom överenskomna tidsplaner och kostnader
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet och kunskap från roller inom digital marknadsföring i form av hemsidor, sociala medier, foto och film samt redigering
- Talar och skriver flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Initiativtagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231