Community Coordinator (social media) till Synsam Group

Arbetsbeskrivning

Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en serviceinriktad stjärna till huvudkontoret. Vi söker en Community Coordinator som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner, positiv företagskultur och stort kundfokus! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta i ett snabbrörligt bolag tillsammans med härliga kollegor? Då vill vi ha med dig i vårt team!

För att lyckas i rollen som Community Coordinator hos oss är du en person med positiv energi, starkt lösningsfokus, och självklart brinner du för att skapa positiva intryck i mötet med våra kunder. Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa bästa möjliga bemötande och support för de kunder som kontaktar oss genom sociala medier. Inom dina ansvarområden ligger, förutom att ha dialogen med våra följare i kommentarsfält, att koordinera arbetet med bevakning av sociala medier (Facebook, Instagram, Trustpilot, Google m.fl.) för Synsam Groups samtliga nordiska länder. Du kommer tillsammans med dina kollegor även arbeta med att operativt kommunicera med våra kunder i ovan nämnda kanaler, i privata meddelanden och offentligt. På Synsam är Kunden nummer 1, och du kommer ha en nyckelfunktion kring att fånga upp, bemöta, informera och interagera med de som kommunicerar med oss i dessa kanaler. Du kommer ha kontakt med olika avdelningar på Synsam och rapporterar till Kundservicechefen.

Känner du igen dig i punkterna nedan vill vi gärna träffa dig!


• Du är serviceinriktad och duktig på att möta människor, ett riktigt kundserviceproffs alltså! Du kommunicerar väl i skrift och lockas av en tjänst med breda kontaktytor och stora sociala inslag.
• Du är proaktiv och lösningsorienterad! Du ser själv vad som behöver göras och tar egna initiativ. Har du inte svar på en fråga - ser du till att hitta rätt information!
• Du har en härlig energi och ett engagemang som smittar av sig på dina kollegor och du har förmågan att coacha och inspirera andra till fantastiska kundmöten och toppservice.
• Du har ca 2 års erfarenhet av arbete med kundbemötande och kundservice, gärna i liknande roll och företrädesvis med sociala medier.
• Har du erfarenhet av arbete på nordisk nivå är det ett plus, och talar du utöver svenska ytterligare ett nordiskt språk är det starkt meriterande!
• Vana av arbete i Office-paketet och verktyg för att hantera sociala medier är meriterande.

Du erbjuds
Här erbjuds du chansen att arbeta på ett snabbt växande, innovativt och framgångsrikt bolag som är ledande i sin bransch. Kulturen präglas av kundengagemang, driv och positivitet och du blir del av ett ambitiöst team som gillar att ha roligt på jobbet! Vi på Synsam har höga mål för vår verksamhet och ser positivt på att du tar initiativ och bidrar med nya idéer inom ditt område.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Du arbetar vardagar 8–17 och kommer att utgå från Synsams huvudkontor på Kungsholmen. Du kommer även att sitta några dagar per vecka hos vår kundservicepartner i Solna, fördelat enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte, varmt välkommen med din ansökan! 

Om Synsam Group
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens livsstil och behov. Synsam Group finns i Norden, har omkring 3000 medarbetare och en total omsättning på ca 4 miljarder SEK (2020). Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Våra kunder är alltid i fokus och vi har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela vår värdekedja. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Liknande jobb


Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

Finsktalande Kundtjänstmedarbetare

1 november 2024

21 oktober 2024