Community Manager

Arbetsbeskrivning

Om Kivra

På Kivra vill vi bidra till samhällsutvecklingen. Därför utmanar vi gamla sanningar och tar fram smartare och hållbarare lösningar för dina viktigheter. På så sätt skapar vi peace of mind.

Vi frågar oss varje dag om det finns ett smartare sätt att göra världen lite bättre för människan och miljön. För varför ska träd huggas ner, pappersmassa produceras, papper tryckas och post köras ut - när vi i stället kan skicka posten digitalt till mobilen utan onödiga mellansteg? Och varför ska man vara orolig för att inte hitta viktiga papper som sparats i pärmar, lådor skokartonger - eller någon annan fysisk plats - när det kan samlas där det alltid är tillgängligt?

Samma sak gäller för kvitton som vi varit drivande i att digitalisera. Kivra har idag över 5 miljoner användare och över 30 000 anslutna företag och organisationer som skickar dokument, fakturor, vårdkallelser, kvitton, lönebesked och mycket mer.

Om tjänsten

Du kommer att ha en nyckelroll hos oss på Kivra och bli spindeln i nätet med fokus på att etablera och utveckla relationer med våra avsändarens kundtjänster, myndigheter, föreningar och organisationer. Målet är att skapa ambassadörer som pratar om Kivra internt och proaktivt stötta användarna innan de hör av sig till vår support. På Kivra är beslutvägarna korta och du kommer att få arbeta med väldigt fria tyglar då det här är en ny roll som du kan vara med och utforma! Du kommer att vara en del av vårt support-team och rapportera till vår Head of Customer Service, samt samarbeta tätt med våra marknads- och säljteam.

Ansvarsområden

- Proaktivt agera för att skapa deflection av tickets in till support genom samarbete med avsändarens kundtjänster, myndigheter, föreningar och organisationer.

- Proaktivt utbilda avsändarens kundtjänster, myndigheter, föreningar och organisationer i Kivras tjänst och hur den supportas.

- Proaktivt agera för att skapa ambassadörer för Kivra genom samarbete med avsändarens kundtjänster, myndigheter, föreningar och organisationer.

- Representera Kivra och främja ambassadörskap i de sociala medie-kanaler Kivra inte själva äger eller kontrollerar.

- Ha en djup förståelse för det operativa arbetet i Kivras support.

Dina egenskaper

Din bakgrund kan nog se lite olika ut tänker vi. Troligtvis innefattar den delar som att bygga relationer, projektleda och någon form av kundperspektiv, antingen genom kundtjänst eller affärsutveckling.

Vi tänker dock att du har erfarenhet och kunskap som:

- Erfaren kommunikatör i tal och skrift (troligtvis med erfarenhet inom kommunikativ roll)

- Erfarenhet av att arbeta självgående och självständigt

- Klarar av att hantera ett högt arbetstempo och förvalta många relationer samtidigt

- Erfarenhet av nära samarbeten med externa partners

- Erfarenhet av att ta fram presentationsmaterial enligt given grafisk profil och hålla i presentationer

- Erfarenhet av att arbeta i sociala medier

- Kan prioritera arbete efter vilka insatser som ger bäst impact

- Har ett användarcentrerat tänk, pedagogisk och vet hur man skapar trygghet med digitala lösningar hos personer som är vana vid sin pappershantering.

Vi tänker framförallt att du har färdigheterna för att kunna etablera och utveckla nya och befintliga relationer samt skapa och guida ambassadörer hos våra partners. Vi är dock öppna för dina idéer och tankar så tveka inte att utmana oss om du har andra spännande visioner!

Om processen

Vi vill att rekryteringsprocessen ska vara så smidig och transparent som möjligt så du kan lägga din energi på andra viktiga saker! Så här kommer en överblick på hur den kommer att se ut:

Steg 1:

Träffa vår Head of Customer Service - Det här steget kommer att ge dig en bättre inblick i rollen samt Kivra som företag.

Steg 2:

Nu kommer du att presentera ett case för ett flertal stakeholders! Du kommer att bli en naturlig brygga mellan supporten och marknadsteamet så det kan vara bra att lära känna dina framtida kollegor få möjligheten att ställa alla dina frågor till dem. Inför det här steget kommer du att få en bra inblick caset och instruktioner för att lösa det på bästa sätt.

Steg 3:

Nu kommer du att träffa några av dina framtida kollegor i supportteamet! Under det här steget kommer du att få en bra förståelse för Kivras kultur samt ytterligare en chans att ställa dina frågor.

Ansökan

Känner du att rollen passar dig som handen i handsken? Härligt! Vi ser fram emot att kika på din ansökan…typ nu! Välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Specialist, på sarah.ohlsson@kivra.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kivra AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 26 augusti 2022

Postadress

Vattugatan 17 6TR
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024