OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemsida24 erbjuder Sveriges bästa och mest lättanvända hemsideverktyg där vem som helst kan bygga en hemsida utan förkunskaper, webbhotell ingår. De flesta kunderna är små företag men vi har även andra typer av kunder.
Att trivas på jobbet är väldigt viktigt för oss. Vi hittar på kul saker tillsammans både på och efter arbetstid. Två somrar i rad har vi hyrt ett hus ute på Tylösand och flyttat hela kontoret dit för närheten till bad och strand. I höstas hyrde vi en lägenhet i Spanien och turades om att åka ner i omgångar för att förlänga sommaren. I maj väntar en veckas konferens i Nice.
Vi har kontor centralt i Halmstad på Köpmansgatan i stora, jättefina lokaler.
Tillväxten har under de drygt fem år Hemsida24 funnits på marknaden varit mycket god och idag har vi långt över 10 000 kunder. Vi ser fram emot en fortsatt spännande utveckling.
Beskrivning av tjänsten
Vi på Hemsida24 söker nu en kreativ, utåtriktad och driven Community Manager som älskar att möta och kommunicera med människor på nätet. Vårt fokus är att sprida kunskap om vår produkt genom att söka upp och på alla sätt vi kan hjälpa de som ännu inte är kunder till oss.
Som Community Manager ansvarar du, och är frontperson, för vår kommunikation utåt vilken idag framför allt sker på vår blogg, facebook-sida och twitterkonto. Du söker också upp och bidrar till diskussioner runt om på nätet som kretsar kring olika sätt att bygga hemsidor och där produkter som liknar vår diskuteras. Målet med denna kommunikation är att så många som möjligt som behöver en hemsida ska känna till vår produkt och vårt företag. Det är mycket viktigt att du tar egna initiativ och har idéer om hur vi kan nå dessa personer bäst och få fler som läser vår blogg och följer oss på facebook och twitter.
I rollen som Community Manager kommer du arbeta tätt med vår produktchef och tillsammans tar ni fram strategier för vad som ska kommuniceras och hur vi ska gå tillväga.
Vi letar efter följande egenskaper hos dig:
- Snabbtänkt, lätt för att lära dig och en vilja att utvecklas.
- Tycker om att skriva och är noggrann med ditt språk. Du tänker på meningsbyggnad och stavning men har också förmågan att skriva levande texter med en personlig ton.
- Du skriver obehindrat och bra både på svenska och på engelska.
- Du är social och har god erfarenhet av att använda bloggar och sociala nätverk privat eller i ditt nuvarande jobb eller egna företag.
En del av din tid, som mest halvtid, ägnas åt en roll som Management Assistant där du avlastar vår VD genom att hjälpa till med olika administrativa sysslor.
- Exempel på uppgifter kan vara att:
- Scanna in fakturor och avtal.
- Beställa saker på nätet eller handla i fysiska butiker.
- Boka flygbiljetter, hotellnätter och planera resor.
- Göra kalenderbokningar, svara på e-post.
- Felanmälningar på kontoret, anlita hantverkare.
För den här rollen ser vi gärna följande egenskaper hos dig:
- Noggrann och strukturerad.
- Ansvarskännande.
- Välformulerad i text och tal.
Låter det här som något för dig? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan! Vi kommer att gå igenom dessa löpande.
Läs mer på: www.hemsida24.se/om/lediga-tjänster/community-manager--management-assistant-20535356