OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person som vill få människor att trivas på jobbet? Är du personen som tycker om att arrangera event och ser sociala medier som en del av ditt liv? Då ska du söka tjänsten som Community Manager på LEAD!
Vi söker dig som vill vara en del av Sveriges främsta företagsinkubator och bidra till utvecklingen av innovativa tillväxtföretag. LEAD-bolagen hedras årligen med utmärkelser och priser från olika sammanhang vilket visar på att vi har ett tydligt framgångskoncept.
Dina arbetsuppgifter
Som Community Manager ser du till att våra medlemmar har bästa möjliga förutsättningar för att utveckla sina bolag och sköta sitt dagliga arbete. Du driver och utvecklar Community, och är lyhörd för medlemmarnas behov och utmaningar.
Dina arbetsdagar varierar och dina arbetstider är flexibla utifrån aktiviteter och behov. Du planerar och arrangerar mindre och större event för våra medlemmar. Du är en del av LEADs kommunikationsteam och marknadsför LEAD och våra olika event i sociala medier och de plattformar vi använder oss av. Du håller i presentationer om LEAD för utbildningar, studenter och intressenter och är LEADs ambassadör för att locka entreprenörer, idébärare och värdefull kompetens till LEAD.
Du ansvarar för LEADs två kontor varav ett finns i Linköping och ett i Norrköping och du fördelar din tid efter behov mellan de båda kontoren. Du håller i introduktioner för nya medlemmar och ser till att servicen vi erbjuder upprätthålls. Du har hand om en del administration och hanterar nycklar, avtal, lokalfrågor och leverantörer kopplade till våra lokaler och tjänster.
Din profil
Du är LEADs kulturbärare och engagerar andra människor med din positiva attityd. Du är spindeln i nätet och har stort intresse för våra medlemmars behov och arbetar aktivt för att förstå deras intressen och utmaningar. Du är LEADs ansikte utåt och en relationsbyggare som älskar att träffa nya människor i olika typer av sammanhang.
Du är kvalitetsmedveten och ser till att hålla en hög standard i det du gör. Du är professionell och prestigelös. Du ser utvecklingsmöjligheter och är inte rädd för att förändra. Du är en problemlösare och en ”doer” som kan hålla högt tempo där förutsättningarna kan förändras och du behöver prioritera om. Det är meriterande om du har erfarenhet av marknadsföring, event och sociala medier och förmåga att paketera olika typer av erbjudanden och innehåll till olika målgrupper. På LEAD är en del av våra medlemmar engelskspråkiga och du behöver behärska engelska flytande i både tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett vikariat på heltid pga föräldraledighet under ca ett år.
Lön enligt överenskommelse.
Startdatum: hösten 2020.
Sista ansökningsdag: 2020-09-30. Urval sker löpande så sök redan idag!
I denna rekryteringsprocess samarbetar Lead med Skill. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Pontus Lundquist på 013- 32 94 15 alt. pontus.lundquist@skill.se.
Om oss
LEAD är en företagsinkubator som accelererar utvecklingen av tech-startups genom att förse innovatörer och entreprenörer med riktade resurser, insatser och tjänster för att de ska nå snabbare och säkrare tillväxt. Genom en strukturerad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning samt ett väl etablerat nätverk till kapital, affärskontakter och spetskompetens har LEAD visat på stor effekt.
LEAD arbetar med ungefär 40 bolag som sysselsätter omkring 80-100 personer sittande på inkubatorn i Linköping och Norrköping och ett nätverk av ett 50 tal alumnibolag som tillsammans omsätter över 500 Mkr.
LEAD erbjuder en omväxlande och spännande miljö där du har möjlighet att få testa nya saker och omges av drivna människor.