COMPAREX söker teknisk support inom BI

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

COMPAREX Group är en oberoende leverantör av IT-tjänster, med internationell räckvidd.Med mer än 30 års erfarenhet av planering och genomförande av server- och klientinfrastruktur, har COMPAREX etablerat sig som en partner till små- och medelstora företag, offentliga organisationer, industriföretag och globala företag inom en rad olika branscher. Koncernens portfölj omfattar licenshantering, rådgivning och inköp av programvara, samt konsulttjänster inom bl a Business Intelligence, System Management, Virtualisering och Unified Communication. COMPAREX erbjuder även ett brett utbud av utbildningstjänster.

Inom Business Intelligence har COMPAREX sedan 1993 ett nära samarbete med SAP BusinessObjects och innehar den högsta nivån av partnerskap, guldpartner. Vi har fyra gånger blivit utnämnda till årets svenska SAP BusinessObjects partner. COMPAREX konsulter är certifierade av SAP BusinessObjects och har lång erfarenhet av beslutsstödsimplementationer. Målgruppen är såväl offentlig verksamhet som medelstora och stora globala kunder. Några kunder som kan nämnas är: Cupori, Stockholm Vatten, Ragn-Sells, Landstinget i Västmanland, m fl. COMPAREX är även en auktoriserad support- och utbildningspartner till SAP BusinessObjects.

Vad söker vi?

Business Intelligence (BI) är ett strategiskt viktigt område för COMPAREX. Vi har i mer än 20 år varit en ledande partner till SAP BusinessObjects och Microsoft.

Till vårt starka team i Linköping söker vi nu en motiverad och driven person med bred teknisk kompetens som vill vara en del av vår supportfunktion inom Business Intelligence. Internt kommer du att vara en viktig kugge i vårt supportteam och dagligen arbeta med att stärka våra rutiner och processer med ansvar för våra interna test-/utvecklingsmiljöer. Externt arbetar du ut mot våra kunder och bistår dem med information och problemlösning. Du blir en betydelsefull del av vårt befintliga BI-team som alla är mycket erfarna experter inom Business Intelligence. Till din hjälp att lösa supportärenden har du supportkollegor, våra leverantörers supportfunktioner samt våra egna seniorkonsulter. I tjänsten kan även ingå installation/migrering av beslutsstödslösningar för kund baserat på verktyg från SAP BusinessObjects.

Vem är du?

. Du är stresstålig och en duktig problemlösare.
. Du arbetar gärna både självständigt och i team med kunden i fokus.
. Du har bred teknisk kompetens inom databaser (SQL) och även kunskaper inom ett eller flera av områdena arkitektur, nätverk, Windows Server-administration, installationer etc. värderas högt.
. Om du har erfarenhet av BI-verktyg från någon av de större leverantörerna såsom SAP BusinessObjects, Microsoft, IBM Cognos eller QlikTech, är det meriterande men inte nödvändigt.
. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet.


Som person är du självständig och utåtriktad. Akademisk utbildning är meriterande, men dina personliga egenskaper såsom förståelse för hur våra tjänster kan bidra till större värde för våra kunder, social kompetens samt teknisk kompetens väger också tungt. För att lyckas behöver du vara bra på att kommunicera (både på svenska och engelska), vara strukturerad och ta stort eget ansvar. Det är en självklarhet att du gillar att utbyta kunskaper och erfarenheter med dina kollegor. På COMPAREX trivs positiva människor som arbetar lösningsorienterat. Våra medarbetare gillar att få visa prov på hög motivation och ett brinnande engagemang i en ständigt föränderlig arbetsmiljö.

Våra förväntningar är höga men vi erbjuder också stora utvecklings- och karriärmöjligheter. Därför söker vi dig som ställer höga krav på dig själv och som präglas av kundorientering, motivation och kompetens. För att uppnå framgång i arbetet ser vi att en balans mellan arbete och fritid inger en långsiktig arbetsglädje och därför är det viktigt för oss att motivera våra medarbetare med detta.

Uppdragsgivare: COMPAREX

Ort: Linköping

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 28 februari 2014

För information: I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Dfind IT. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För frågor ang. tjänsten kontakta Robin Hallman, 0733-43 46 51. Du söker tjänsten via www.dfind.se [ http://www.dfind.se/ ].

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 10 februari 2014

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024