Compensation and Benefits Specialist

Compensation and Benefits Specialist

Arbetsbeskrivning

Är du vår blivande Compensation & Benefits Specialist som vill vara med och förändra bokföringsbranschen? Bokio växer så att det knakar och vi behöver nu stärka organisationen med ytterligare ett ess som vill vara med och förändra en hel bransch från grunden.
Om Bokio 
På Bokio tror vi att entreprenörer och småföretagare behöver all hjälp de kan få. Vi är också säkra på att vårt fantastiska team kan göra en stor skillnad för deras dagliga verksamhet. Visionen är att hjälpa och få våra kunder att skapa fantastiska företag. Detta genom att lösa företagens administration på ett enkelt, gratis och kanske till och med på ett roligt sätt. Vi hjälper dem att göra sina företag starkare och mer framgångsrika. Detta gör vi genom att kombinera innovativa idéer och intelligenta system med bra design som gör vår produkt enkel att använda. Tanken är att vem som helst, utan tidigare kunskap om bokföring, ska kunna använda Bokio, men samtidigt också lära sig hur bokföring fungerar. Vem gillar inte att vara bra på det man gör? Det här är ett svårt område, men det är just därför som vi älskar att gå till jobbet. Varje dag får vi möjlighet att utmana oss själva och tillsammans med våra kollegor lösa både spännande och utmanande problem.
Tjänsten 
Hos oss kommer du att ha ett helhetsansvar för HR- kompensation- och ersättningsområdet samt för löneadministration för oss alla på bolaget. Du får den fantastiska möjligheten att vara med och utveckla hur vi på bästa sätt kan ta hand om våra nuvarande och framtida medarbetare genom bra ersättningspaket. Vidare får du även ta hand om löneadministration, hitta bra arbetsrutiner och processer samt vara med att utveckla Bokio Payroll för våra kunder.
Ansvara för den löpande HR- och löneadministrationen
Vara med i utvecklingen av vår egna produkt, där du kommer arbeta nära utvecklarna och agera expert i löneprocessen
Sammanställa statistik
Medverka i fortlöpande utveckling av processer och rutiner
Sköta kontakten med externa parter inom pension och försäkringar
Ansvara för att driva och utveckla vårt Compensation & Benefits-arbete 

En stor del av arbetet kommer vara relaterat till produktutveckling där du, tillsammans med våra utvecklare, kommer fortsätta och utveckla automatiserade flöden i lönemodulen som också är kopplat till bokföringen. Du kommer med andra ord få vara med att utveckla systemet samtidigt som du kommer att få hjälpa till med att effektivisera arbetsmoment för alla våra användare. Detta kräver att du gillar utmaningar, har en hög servicekänsla och att du motiveras av att arbeta agilt i en social miljö. På sikt kommer du även ansvara för vårt compensation och benefits-arbete internationellt, när vi går in på nya marknader. Vi erbjuder dig att vara en del av ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling, gemensamma aktiviteter och en stimulerande arbetsmiljö med bra förmåner. 
Vi söker dig med
Minst 4 års erfarenhet av liknande arbete, som innefattar både löne- och personaladministration
Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller motsvarande
Erfarenhet av att arbeta i diverse lönesystem
Goda kunskaper i Office excel, powerpoint och word
God kunskap och lagar och regler inom arbetsrätt, löner och tillhörande skatteregelverk.

Viktigt för oss är att du är hungrig och framåt tänkande och lösningsorienterad och att du vill vara med att förbättra våra processer, utveckla programmet och förfina vårt tjänsteutbud.
Vi har väldigt roligt tillsammans på kontoret så att du är öppen, social och en bra lagspelare är väldigt viktigt.
Intresserad?


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bokio AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Postadress

Kungsportsavenyen 34
Göteborg, 41136

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024