OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som en av de marknadsledande aktörerna inom HR Service så är frågor kopplade till Compensation & Benefit högt prioriterade hos oss på Randstad. Nu söker vi dig som vill ansvara för just det området hos oss.
Som Comp & Ben Manager så kommer du att ha huvudansvaret för frågor kopplade till kompensations och förmånsfrågor för hela Randstad koncernen. Huvudfokus i denna tjänst ligger på att säkerställa att vi erbjuder ett totalt kompensationspaket som hjälper oss attrahera, motivera och behålla våra medarbetare.
Du kommer att ingå i HR teamet och rapporterar till HR Direktör. Tjänsten avser en tillsvidareanställning och du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm.
Ansvarsområden
Du kommer att vara vår expert inom kompensations- och förmånsfrågor med många kontaktytor såväl internt som externt.
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
• Underhålla och vidareutveckla vår lönemodell
• Säkerställa vårt ersättnings- och förmånspaket är konkurrenskraftigt och kommunikationen kring hela vårt kompensationspaket
• Ansvara för lönerevisionsprocessens utformning och årliga genomförande
• Utbilda och coacha kollegor inom HR, chefer samt medarbetare inom området Comp & Ben
• Ansvara för företagets pensionsstrategi
• Ansvara för genomförandet och uppdateringar av befattningsvärderingar (HAY alt. IPE)
• Genomföra den årliga lönekartläggning
Kvalifikationer
Vi söker dig med en kvalificerad erfarenhet (ca 5-7 år) från en liknande roll. Du är trygg inom ovan nämnda ansvarsområden och arbetsuppgifter och vill nu fortsätta din karriär på ett bolag som skapar värde för såväl kunder som konsulter och för medarbetare och samhället i stort.
Du är ekonomiskt intresserad har goda kunskaper inom lönemodeller, lönestruktur, pensions- och övriga förmånsstrukturer. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att ta fram ex. finansiella kalkyler på lönemodeller och förmånspaket.
Vi ser gärna att du har kunskaper inom pensioner men framför allt ett stort intresse för att lära dig då även det är ett fokusområde i en verksamhet som vår.
Då vi är en del av ett stort internationellt bolag så ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta på ett globalt företag med personalintensiv verksamhet. Tidigare erfarenhet av att hantera expatriater bedöms som mycket meriterande.
Vidare ser vi att du har en relevant akademisk utbildning inom något av områdena HR, Management, ekonomi och/eller organisationsutveckling. Du har mycket goda kunskaper inom MS Excel och MS Powerpoint samt har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person ser vi att du är självgående, strukturerad, kommunikativ och analytisk. Du är van att etablera goda relationer till såväl interna stakeholders som externa kontakter och kan identifiera dig med våra värderingar; To know, To Serve, To Trust, Simultaneous promotion of all interests.
Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan. Vänligen notera att vi gör ett löpande urval i denna process och att rollen därför kan bli tillsatt före sista ansökningsdagen.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Camilla Campeo, HR Direktör, på 0729-889072.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044