Compensation & benefits Manager

Arbetsbeskrivning

Academic Work är Sveriges största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Varje månad har vi ca 2200 konsulter ute på olika uppdrag. Internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping jobbar cirka 130 heltidsanställda. Ta en genväg till drömjobbet! Registrera ditt CV och få jobberbjudande till din e-post. För mer information besök academicwork.se. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Academic Work söker nu för DHLs räkning en Compensation & Benefits Manager. Human Resources-avdelningen på DHL Express är placerad på huvudkontoret i norra Brunnsviken, Solna. HR-avdelningen arbetar bland annat med frågor som rör rekrytering, utveckling, utbildning, organisationsförändring, löpande support till organisationen, löner, Compensation & Benefits, fackliga relationer, systemsupport och rapportering. Som Compensation & Benefits Manager blir du en av 22 HR generalister och specialister. Dina viktigaste uppgifter är att utveckla och underhålla svenska ersättnings- och förmånspolicies inom ramen för koncern- och regionövergripande guidelines. Ditt arbete understödjer DHLs affärsmodell genom att attrahera, motivera och hålla kvar kvalificerade och högpresterande medarbetare. Du rapporterar direkt till Head of Human Resources. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Utveckla och implementera policies och processer för lönesättning och förmånspaket för chefer och anställda inom DHL Express - Ansvara för, utveckla och kontrollera DHLs nuvarnade och framtida pensionsåtaganden. - Stödja företagets ledningsgrupp och övrga chefer i Compensation & Benefitsfrågor. Tillhandahålla ingångsvärden samt kostnadsanalys för budgetering av personalkostnader. - Tillsammans med Training & Development Manager koordinera ersättar- och karriärplandering. Tjänsten ingår till en början i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic work men arbeta ute hos en av våra kunder. Efter ca sex månader övergår tjänsten till en rekrytering och man blir fast anställd hos DHL. Krav på person: Du bör ha akademisk examen inom HR och/eller ekonomi. Vidare bör du ha ca 6-8 års erfarenhet av HR eller Finans, gärna med erfarenhet inom Compensation & Benefits. Andra efterfrågade kvalifikationer är erfarenhet av att leda projekt, goda kunskaper i svenska och engelska samt goda IT-kunskaper. Som person är du drivande, kundfokuserad, resultatorienterad, flexibel och utåtriktad med god planerings- och problemlösningsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och i grupp med en mängd olika arbetsuppgifter i en föränderlig miljö. Start: Omgående Arbetstid: Heltid, tillsvidare (uthyrrning ca sem månader) Plats: Solna Lön: Individuell lönesättning Referens: JF15332 Publiceringsdatum: 2007-02-08 Är du intresserad av detta uppdrag, registrera dina uppgifter och bifoga ditt CV.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010