Compensation, Benefits & Payroll Specialist

Compensation, Benefits & Payroll Specialist

Arbetsbeskrivning

VILL DU ARBETA MED LÖNER I EN BRANSCH SOM VERKLIGEN GÖR SKILLNAD?

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort.

VAD

Unilabs är en internationell organisation där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din yrkesroll och arbeta med löner för 1300 medarbetare. Som Compensation, Benefits & Payroll Specialist kommer du att arbeta i People & Culture teamet och ansvara för alla lönefrågor och kommunikationen till våra medarbetare. Detta är en ny roll skapad i samband med att vi outsourcar vår lönehantering till en extern part i början av 2021. Du kommer att leda HR relaterade projekt och driva förbättringsarbete med fokus mot Comp & Ben och du kommer arbeta tätt tillsammans med våra tre People & Culture Managers. Du kommer i denna roll arbeta proaktivt och självständigt, uppmuntras att ta egna initiativ och du kommer bidra till utvecklingen av våra lönehanteringsrutiner och arbetet inom People & Culture. Teamet har ett tätt samarbete och vi lägger stor vikt vid att stötta varandra och vi arbetar alltid utefter att ’Bring out the best in each other’, som är en av våra viktiga byggstenar på Unilabs.

VEM

För oss på Unilabs är inställning och personlighet lika viktigt som kompetens. Därför tror vi att du är serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga och har en positiv och hjälpsam inställning. Du tar ett personligt ägandeskap över ditt ansvarsområde och driver ditt arbete på ett proaktivt sätt i ett gott samarbete med andra parter. Du är duktig i excel och tycker om att vara front-line support lika mycket som back-office support. Du drivs av att hitta nya lösningar och tänka i nya banor, samt du är noggrann och har ett öga för detaljer. Vidare ser vi att du har:

- Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område
- Flera års erfarenhet av löneadministration eller arbete på löneavdelning
- Goda kunskaper och förståelse av att ha arbetat i lönesystem
- Erfarenhet inom HR-området

Att du har arbetat med implementering av lönesystem är meriterande, men inget krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

VART

Du kommer utgå från vårt huvudkontor i Solna, där du kommer bli en del av ca 25 medarbetare och ett företag med stor framåtanda. People & Culture teamet består av tre People & Culture Managers och du kommer att rapportera direkt till vår People & Culture Director som alla är placerade i Solna.

INTRESSERAD?

För frågor om tjänsten kontakta vår ansvariga rekryterare Malin Ivarsson, People & Culture Manager på malin.ivarsson@unilabs.com.



Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unilabs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Postadress

Fabriksgatan 10
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024