OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vass på HR frågor, löner och förmåner och vill arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism? Är du en noggrann person kan ta vårt Compensation & Benefits-område till nästa nivå? Då ser vi gärna att du läser vidare…
Som Compensation & Benefits Specialist supporterar du först och främst bankens ledare och medarbetare i alla förekommande löne - och ersättningsrelaterade frågor.
Rollen innebär också att ha ett helhetsansvar för bankens personalsystem, lönekartläggning och kodning av roller. Dessutom ingår ansvaret för rapportering av data till olika system, avdelningar och olika myndigheter.
Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…
• Helhetsansvar för Comp & Ben-frågor såsom lönerevision, lönekartläggning, inrapportering av data
• Samordning, uppföljning och implementering av regelverk- och processändringar
• Ansvarig för uppdatering av marknadsdata för löner och Marginalens lönetrappor för befintliga tjänster
• Processer, policys och regelverk kring ersättning
• Diverse analyser och statistik
• Fungera som bollplank till dina ledare gällande frågor inom ersättning
Vem du är…
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom HR eller ekonomi samt tidigare 4-6 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi tror att du är en person med positiv inställning, stark vilja och har ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer. Du har en analytisk förmåga, är självgående, lösningsorienterad, noggrann och har en god initiativ- och beslutsförmåga. Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt.
Vi ser gärna att du har kunskap inom löner med kompetens inom Compensation & Benefits och har vana att implementera årliga processer. Har du erfarenhet och kunskap från system SAP så är det väldigt värdefullt för oss. Dessutom är du en van användare av Excel och känner dig bekväm att presentera material till olika forum.
Positivt om du har erfarenhet av arbete med kollektivavtal, har kunskaper inom arbetsrätt och har erfarenhet med arbete inom lön.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person som har förståelse att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker igång samtidigt.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2023-04-09.