Competence lead inom IT-support

Competence lead inom IT-support

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Som competence lead har du ett ledar och personalansvar. Du har hand om bemanningen på avdelningen, upplärning och se till att avdelningen ”Site support” fungerar. Detta gäller avstämningar med personal på plats, se till att arbetet fungerar på ett bra sätt och att föregå med gott exempel. Site support är en avdelning med ansvar för utlämning av datorer/utrustning till hela företaget. De hanterar ärenden från Servicedesk med felanmälningar och beställningar.

Du kommer jobba i en glad och energigivande grupp där ni hjälper och stöttar varandra för att utvecklas. Du kommer inte vara ensam om uppgiften utan dela den med en kollega. Arbetsplatsen är väldigt social, har en human och positiv atmosfär. Där du kommer bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och processflöden finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.

Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du suttit i en Servicedesk eller på sitesupport med ledaransvar. Kanske haft hand om utbildning eller en grupp. Du brinner för IT och infrastruktur för att hålla IT flytande på företag. Du gillar även att utveckla människor och ta ett ledaransvar på plats. Dessa är nycklar som vi anser kommer hjälpa dig att lyckas i rollen.

Vi värderar högt
Intresse inom IT

Jobbat inom IT, Servicedesk, Site support, Utbildare, Coach eller annan tjänst som innehåller ledarskap och IT.

Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Ett plus
ServiceNow / Ärendehanteringssystem

Windowsklienter (7 och 10)

O365

Active directory

Arbetat enligt ITIL



Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som Competence lead har mycket kontakt med människor. Du gillar ledarskap och ser inga problem med personalansvar. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.



Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.



Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.

På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.

Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Keywords: Coach, Site support, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024