Competence & Training lead

Competence & Training lead

Arbetsbeskrivning

Summary

Nu har du chansen att få vara med på resan att bygga upp en Training and Competence grupp inom Lowells Contact Center. Rollen tillhör Contact Center inom Operations och rapporterar till Head of Contact Center.



Job Description

Om tjänsten
Inom Contact Center sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Contact Center tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Contact Center hanterar idag kanalerna web, sms, chatt, telefon, email och brev.

Vår Contact Center avdelning består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team. Utöver dessa team har vi stöd och support från vår nordiska Workforce management avdelning.
Denna tjänst är en viktig funktion med ett övergripande ansvar för utbildning, kompetens och kvalitetssäkring inom Contact Center.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Säkerställa en onboarding i världsklass för nya medarbetare som börjar inom Contact Center
* Utforma och utveckla kontinuerlig kompetensutveckling för avdelningens medarbetare
* Utveckla och säkerställa rutiner för kvalitetsuppföljning och kompetensnivåer
* Utveckla nya och befintliga processer för att förbättra vår kvalitet mot kund och klient
* Ansvara för att kontinuerligt utvärdera utbildning och utbildningsmaterial samt implementera förbättringsåtgärder
* Vid behov hålla utbildningar för nya och befintliga medarbetare
* Ansvarig för rekryteringsprocessen inom Contact center
* Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Customer Service som är Best in our field.
* Säkerställa struktur, metodik och innehåll i utbildningar
* Riktlinjer och mallar för uppföljning av interaktioner

Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.

Rollen är till en början en specialistroll utan personalansvar men du kommer att ansvara för den dagliga prioriteringen inom teamet Competens and training

Vem vi söker dig som har

* erfarenhet av att arbeta med utveckling av utbildning och kompetens inom contact center eller liknande verksamhet i kundservicemiljö, meriterande roller är teamledare eller training manager
* djup förståelse för contact center som organisation gällande KPIer och kvalitetsarbete
* Erfarenhet från arbete i utbildningsverktyg, e-learning och andra kunskapssystem
* Proaktiv och lösningsfokuserad
* Drivit projekt självständigt
* Vana av att utbilda större grupper
* en stark kommunikativ förmåga, såvöl verbalt som skriftligen och obehindrat behärska engelska och svenska språket
* En starka sociala skills och sprida en positiv och entusiasmerande energi runt dig

Vad vi erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.

From mitten av juli flyttar vi in i nya lokaler i byggnaden Kineum i Gårda.

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är 21juni 2022.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 26 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


10 december 2024

27 november 2024

18 oktober 2024