OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva inom Life Science industrin innebär att vara i framkanten när det gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunders verksamhet är livsavgörande och inkluderar allt från grundläggande biologisk forskning till utveckling av innovativa vacciner, nya läkemedel samt cell- och genterapier.
På Cytiva kommer du att ständigt kunna utveckla dig själv och oss - genom att arbeta med utmaningar som verkligen spelar roll tillsammans med människor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i 40 länder är Cytiva en plats där varje dag är en möjlighet att lära så att du kan få fart på din karriär och förbättra dina färdigheter på lång sikt.
Vi på Cytiva är stolta över att arbeta tillsammans med en grupp av nio andra Danaher Life Sciences-företag. Tillsammans är vi pionjärer inom vetenskap och medicin och utvecklar produkter som hjälper forskare i kampen att rädda liv.
Vi söker en reklamationshanterare till vår QA-avdelning i Uppsala. Du kommer att arbeta i ett team på ca 30 personer och ha ett tätt samarbete med erfarna kollegor där laganda, flexibilitet och tillit är avgörande för ett bra resultat. Vår avdelning befinner sig i en spännande utvecklingsfas med ett växande team. Hos oss får du möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av vårt arbete.
Dina arbetsuppgifter
Säkerställa hantering av reklamationer genom att ta emot, utreda, dokumentera, svara kunderna i enlighet med våra rutiner
Bevaka tidsgränser för reklamationsutredningar
Säkerställa hantering av Product Hold och Field Action enligt gällande rutiner
Säkerställa att kvalitetsdokumentation är korrekt
Vid kundauditeringar beskriva vår reklamationsprocess
Att bidra med din kvalitetskunskap i vårt förbättringsarbete
Utföra trendanalyser inför olika granskningar, såsom Management reviews och Complaint Handling Unit (CHU) möten
Vem är du
Högskoleingenjör eller motsvarande utbildning
Tidigare erfarenhet av reklamationshantering och kvalitetssäkring
Erfarenhet av avvikelsehantering
Produktkunskap
Du är noggrann och drivande
Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som skrift
Vi tror att du som söker har erfarenhet av reklamationssarbete och gärna avvikelsehantering, som en del av dina arbetsuppgifter. Tidigare arbete på en QA-avdelning är meriterande men inget krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du kvalitetsmedveten, noggrann och bra på att hålla ordning och skapa struktur i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta, ta till dig instruktioner, planera och arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten är placerad på vår site i Uppsala.
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.