Compliance Assistant

Compliance Assistant

Arbetsbeskrivning

Om företaget

ClearOnleder utvecklingen av kuponger och betaltjänster i handeln. Affärsområdet Kassatjänster utvecklar och säljer butiksdatasystem under varumärket Wave. I samarbete med 5000 butiker clearar de kuponger, presentkort, betalningar och Värdeavier för SEK 5 miljarder årligen. Genom Kassagirot erbjuder ClearOn privatpersoner och företag att betala, ta ut och överföra pengar i samarbete med Bankgirot, Nordea, Swedbank och MoneyGram. ClearOn är ett betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn och ägs av Dagligvaruleverantörers Förbund. www.clearon.se (http://www.clearon.se/)



Din roll

I rollen som Compliance Assistant kommer du att stötta ClearOn i ett pågående projekt kopplat till compliance och deras kundkännedomsprocess. Detta är ett nyuppstartat projekt där ditt ansvarsområde kommer innebära att initialt inhämta kundkännedom från drygt 1000 privatpersoner som idag har en affärsrelation med ClearOn. ClearOn kommer sannolikt att behöva stöd fortsatt efter denna insats med liknande administrativa uppgifter kopplat till ämnet.

Främsta arbetsuppgifter i rollen:

- Arrangera utskick av brev gällande kundkännedom.
- Ta emot, granska och dokumentera innehåll i postala brev innehållande svar på diverse frågor kopplat till kundkännedom. Vid bristande svar, återkoppla till kund att komplettera information.

- Via mejl och telefon svara på ev frågor gällande de frågeformulär kunden mottagit.
- Uppdatera CleraOns system när tillräcklig kundkännedom har uppnåtts på kunden i avsett system.



Detta är en deltidsanställning där du kommer att vara anställd som Clevrys konsult men jobba ute hos ClearOn. Vi söker dig som kan jobba 1-2 dagar i veckan (motsvarande 8-16 timmar/veckan). ClearOns kontor ligger på Liljeholmen i Stockholm.



Din profil

Vi söker dig som studerar inom antingen ekonomi eller juridik med inriktning juridik/compliance/kundkännedom/AML. Vi söker dig som vill jobba inom compliance efter dina juridiska studier och vill samla på dig praktisk erfarenhet inom ämnet vid sidan av dina studier. Du har tidigare jobbat i en administrativ roll och har lätt för att sätta dig in i nya system.

Viktiga personliga egenskaper för rollen är att du är noggrann, strukturerad och analytisk. Du är även kommunikativ och trivs att jobba i kontorsmiljöer med olika typer av människor.



Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 april 2022

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024