OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du personligen kommer att utvecklas? Humana utför insatser inom bl.a. HVB, stödboende, beroendevård, öppen vård, äldreomsorg, familjehem och LSS-verksamhet. Välkommen till Humana!
Rollen
Som Compliance chef är du en del av ledningsgruppen för individ och familjeomsorgen och ansvarar för att stödja Affärsområdeschef i att utveckla, kontrollera och rapportera brister i kvalitetsarbetet övergripande i organisationen.
Du ansvarar för en grupp som består av chef för tillstånd & tillsyn, anbudschef och systemförvaltare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Övergripande ansvar för omvärldsbevakning, implementering, kontroll och rapportering av brister av regelefterlevnad inom affärsområdet
- Omvärldsbevakning inom gällande område och bistå vårdföretagarna med kunskap/underlag genom samverkan
- Ansvarig för uppföljning av efterlevnad ISO 9001/14001 och standard inom HVB
- Administration, utveckling och uppföljning av vårt kvalitetsledningssystem PARUS. Där finns våra kärnprocesser gällande SoL, LSS, HSL och processerna gällande det systematiska förbättringsarbetet.
- Ansvarig för bedömning av risker av allvarligare karaktär
- Bevakning av lagstiftning (inkl. GDPR) och tillstånd.
- Ansvarig för att coacha, stötta och följa upp personal i syfte att nå uppsatta mål samt skapa framgång och engagemang hos medarbetarna
- Ansvara för avdelningens budget, verksamhetsplan samt månadsvis uppföljning av det systematiska förbättringsarbetet
Vi arbetar i Google Workspace.
För denna roll krävs:
- Högskoleutbildning exempelvis jurist, socionom, beteendevetare eller sjuksköterska alternativt högskolestudier inom socialt arbete, juridik, statsvetenskap
- Erfarenhet av utvecklingsarbete, processledning och arbete med kvalitetsledningssystem
- Erfarenhet av arbete i vård och omsorg
- B-körkort
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med tillsyn och/eller myndighet
- Goda IT-kunskaper
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Utöver det söker vi en analytisk person med hög integritet. Du är tydlig och drivande i utvecklingsarbete och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi är en växande organisation med många olika verksamhetsområden och verkar i många lagrum behöver du vara flexibel.
Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort kommer att vara Stockholm eller Lund med möjlighet till distansarbete.
Vad händer nu?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag. Sista ansökningsdagen är 4 juli 2024.
Som en del av rekryteringsprocessen kommer vi använda oss av kompetensbaserade intervjuer och tester.
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta Affärsområdeschef Titti Lilja, 070-2654354 eller titti.lilja@humana.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult