Compliance manager

Compliance manager

Arbetsbeskrivning

qPharmetra står inför en spännande framtid och söker nu en självgående och strategisk Compliance Manager. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, och du får gärna motiveras av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som Compliance Manager på qPharmetra

Att arbeta på qPharmetra innebär möjligheten att vara med på en spännande resa och samtidigt få en inblick i hur konsultbranschen fungerar. Det dagliga arbetet består främst av att arbeta med utveckling och implementering av regelefterlevnadspolicyer, procedurer och kontroller och genomföra regelbundna revisioner och riskbedömningar för att identifiera potentiella regelefterlevnadsproblem. Du kommer också samarbeta med andra avdelningar samt ge vägledning och utbildning till anställda om regelefterlevnadsrelaterade ämnen, såsom etiska frågor och dataskydd. Dina arbetsuppgifter kräver även samarbete med tillsynsmyndigheter och andra externa parter i frågor om regelefterlevnad. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.

Är du rätt person för jobbet?

Det här jobbet passar dig som är duktig på att kommunicera på engelska både i tal och skrift. Du är pragmatiskt, tänker långsiktigt och övergripande och har en förståelse för att det vi gör idag påverkar vad som händer med organisationen i framtiden. Som person är du ödmjuk och har positiv grundinställning. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Vi kommer att lägga stor vikt på din personlighet men för att lyckas i rollen som Compliance Manager behöver du ha:

•Minst 4 års erfarenhet av compliancearbete inom en bransch med höga regelefterlevnadskrav, exempelvis läkemedel, finans, IT, forskning, försvarsindustrin
•Utmärkt engelska och svenska i tal och skrift
•Akademisk examen inom juridik, finans, businessadministration eller motsvarande

Meriterande för tjänsten är:

•Erfarenhet av GDPR-arbete
•Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet
•Erfarenhet av läkemedels- eller informationssäkerhetsbranschen

Kundens erbjudande:

•Flexibilitet gällande placeringsort
•Bra karriärsteg och möjlighet att bygga bolagets complianceramverk
•Friskvårdsbidrag
•Sjukvårds- och pensionsförsäkring
•Möjlighet att ta del av företagets bonusprogram
•Konferenser 2 gånger per år på olika destinationer i välden


Om qPharmetra

qPharmetra grundades 2010 och sen dess har deras konsulter hjälpt läkemedelsbolag utveckla bättre produkter. De tillhandahåller farmakometriskanalys, klinisk farmakologirådgivning och anpassade mjukvaruverktyg för att hjälpa läkemedelsföretag att utveckla bättre läkemedel. De arbetar nära sina kunder för att använda den bästa tillgängliga informationen för att utveckla kreativa kvantitativa analyser som leder till rationella beslut och i slutändan förser patienterna med bättre läkemedel. Bolaget består idag av ca 20 forskare med långt erfarenhet som är placerade i qParmetras kontor i USA och Europa.

REKRYTERINGSPROCESSEN

Vår rekryteringsprocess består av följande steg:
•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande
•Telefonavstämning med Framtiden
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Slutintervjuer med qPharmetra

OM FRAMTIDEN

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos kundföretaget.


VILKOR

Startdatum: enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm, Uppsala eller annan ort
Arbetstider: kontorstider
Omfattning: heltid
Lön: enligt överenskommelse

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


19 november 2024

Upphandlingsjurist

Upphandlingsjurist

11 november 2024

7 november 2024