Compliance officer

Compliance officer

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten 
Som compliance officer kommer du arbeta med regelefterlevnadsfrågor för AB SLL Internfinans, Region Stockholms internbank. Du kommer att stödja, rådge och kontrollera att lagar och interna styrdokument efterlevs. Du kommer att arbeta med att identifiera risker och värdera risker för internbanken med fokus på regelefterlevnad. Frågorna spänner brett från intern kontroll med exempelvis fokus på efterlevnad av affärsprocesser för upplåningen till stöd i avtalshantering med fokus på de finansiella avtalen där det handlar både om att kontrollera efterlevnaden och att stötta vid framtagande av avtal. Ett annat område som tjänsten innehåller är informationssäkerhet där exempelvis hantering av insynspersoner utifrån MAR-regelverket är en arbetsuppgift. Du kommer att ingå i teamet risk & compliance som arbetsleds av finansiell risk manager.
Din bakgrund
Vi söker dig som vill arbeta med regelefterlevnadsfrågor med stor bredd där ditt uppdrag är en viktig pusselbit för att ge Region Stockholms invånare en bättre vardag. Du har erfarenhet från regelefterlevnadsfrågor från exempelvis bank, treasury eller myndighetsarbete. Kanske skaffade du dig den samtidigt som du studerade eller hunnit arbeta något år. Du har en akademisk examen inom juridik eller ekonomi. Det är meriterande med Swedsec licens och vana att arbeta i affärssystem för finansiella instrument.
Du är en ansvarstagande och noggrann lagspelare med hög integritet och med god förmåga att samarbeta på flera nivåer med olika typer av människor. Det är viktigt att du är strukturerad och har ett analytiskt sinne. Du kommunicerar primärt på svenska men ibland även engelska så du behöver behärska båda språken väl både i tal och skrift. Du trivs med att alternera mellan stora och små frågor.
Vårt erbjudande
AB SLL Internfinans värnar om att upprätthålla den spetskompetens som finns i treasuryfrågor och uppmuntrar därför kompetensutveckling hos medarbetarna. Alla kollegor inom enheten har ett nära samarbete och ett prestigelöst förhållningssätt där alla hjälps åt. Arbetssättet präglas av devisen ”frihet under ansvar” och vi verkar för att alla medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och privatliv.
Det är en tillsvidareanställning som erbjuds där provanställning kan komma att tillämpas.
Om oss
I Stockholmsregionen bor en femtedel av Sveriges befolkning och invånarna i länet antas fortsätta att öka med 35 000 – 40 000 personer årligen. I denna växande region är det Region Stockholms uppgift att se till att invånarna i länet får tillgång till en väl fungerande hälso-/sjukvård och kollektivtrafik idag och i framtiden. Under en tid med stora investeringar är finansiering mycket viktigt.
AB SLL Internfinans har Region Stockholms uppdrag att fungera som internbank för Region Stockholms förvaltningar och helägda bolag. Internfinans ingår operativt i avdelningen Ekonomi & finans inom Regionledningskontoret med syfte att koncernövergripande ekonomiska och finansiella frågor hanteras gemensamt. 
AB SLL Internfinans sitter i nyrenoverade lokaler vid Lindhagen på Kungsholmen.
Ansökan
Intervjuer sker löpande så skicka in ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB SLL Internfinans
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 19 juni 2020

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024