OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Är du en engagerad problemlösare som gillar att arbeta administrativt och samtidigt ge service till andra? Tycker du om att arbeta kvalitetsmedvetet på en arbetsplats i framkant?
Mannheimer Swartling söker nu en Compliance Officer till vårt kontor i Stockholm. På avdelningen Compliance och Risk Management ägnar vi oss åt compliance-frågor såsom identifiering av verksamhetsrelaterade risker och framtagande, implementering och översyn av interna rutiner och policies samt hanterar byråns globala ansvarsförsäkringar. Avdelningen tillhandahåller även intern utbildning och support inom området Compliance och Risk.
Rollen som Compliance Officer
Som Compliance Officer hos Mannheimer Swartling kommer du att ingå i ett team med kvalificerade administratörer och jurister som arbetar inom Compliance and Risk Management. Tillsammans med dina kollegor kommer du bland annat att arbeta med processen för antagande av nya klienter och ärenden som innefattar bedömningar av regelverk, till exempel penningtvättslagstiftningen och regler rörande intressekonflikter.
Du kommer att tillhöra ett team på ca 10 personer där ni tillsammans registrerar nya uppdrag för byråns samtliga kontor i byråns affärssystem. Vidare kommer du att delta i utvecklandet av befintliga rutiner i klient- och ärendeantagningsprocessen.
Din profil
Vi söker dig som är på väg att ta eller har tagit juristexamen eller motsvarande. Alternativt är paralegal eller har motsvarande arbetslivserfarenhet inom affärsjuridisk verksamhet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Som person ska du vara en serviceinriktad lagspelare som också är strukturerad och ansvarsfull. Du ska trivas med att arbeta administrativt samt att arbeta metodiskt och kvalitetsmedvetet. Du är en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men aldrig tummar på noggrannheten.
Vår filosofi
Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.
Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi hanterar inga ansökningar via e-mail utan endast via ansökningsformuläret nedan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Johanna Ärlund, Senior HR Manager (08-5950 6197) eller Ulrika Nerelius, Compliance Manager (08-5950 60 56).
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98