OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår försäkrings- och bankkund i Stockholm söker vi nu en erfaren Compliance Officer. Här kommer du bli en del av funktionen för regelefterlevnad på avdelningen Compliance hos kunden.
Till arbetsuppgifterna hör bland annat att:
- identifiera risker för bristande regelefterlevnad,
- utföra granskningar och monitoreringar,
- bidra vid framtagandet av nya och förändrade tjänster och produkter,
- analysera nya och förändrade regulatoriska krav som påverkar verksamheten,
- lämna råd och stöd till verksamheten.
Fokus för detta uppdrag är framför allt utförande av kontrollaktiviteter på områdena IKT och säkerhet, utläggning av verksamhet samt intern styrning och kontroll.
Åtminstone följande kontrollaktiviteter ska utföras av:
- Granskning av praktisk tillämpning av Bankens IT-förändringsprocess
- Granskning av beställarkompetens
- Granskning av efterlevnaden av EBA GL om utkontraktering, avsnitt 13 Kontrakt
- Monitorering av implementering av FI:s uppdaterade föreskrifter om ledningsprövning
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
Företagspresentation
Vår kund är både ett svenskt försäkringsbolag och bank. De finns runt om i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Om en öppen arbetskultur där mångfald, jämställdhet och miljö är viktiga frågor för dig så kommer du att trivas hos denna uppdragsgivaren.
Kvalifikationer
- Du har en jurist eller affärsjuridisk examen.
- Du har flera års erfarenhet av arbete i en juridik eller regelefterlevnadsfunktion eller motsvarande.
- Du har mycket goda kunskaper och erfarenheter av att arbeta med finansmarknadsreglering.
- Du behärskar svenska obehindrat.
- Du har erfarenhet av att arbeta med områdena IKT och säkerhet, utläggning av verksamhet samt intern styrning och kontroll.
Personliga egenskaper
Du har en mycket god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga, samt är förtroendegivande och uppvisar stor integritet i ditt arbete.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Det kommer finnas möjlighet att arbeta till viss del på distans. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.