OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Paytrim
Paytrim är en välfinansierad startup med drygt 30 anställda som siktar på att förändra en hel bransch. Vår lösning är en modern betalplattform med sofistikerade analysverktyg, som förbättrar och förenklar hur företag tar emot betalningar. Vi är godkända enligt Finansinspektionen som betalningsinstitut och investerar för fortsatt utveckling av vår betalplattform som nu har lanserats på svenska marknaden i ett första steg. Vi går nu in i vår scaleup-fas och har i dagsläget över 1000 kunder på kö för att börja använda plattformen.
Läs mer om oss på vår hemsida (https://www.paytrim.com/) och i denna artikel i Dagens Industri (https://www.di.se/digital/okant-fintechbolag-fran-skovde-har-rest-44-miljoner-tunga-bankprofiler-investerar/).
Om rollen
Som Compliance Officer är du ytterst ansvarig för strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnad inom bolaget. Du ser till att policys, rutiner och riktlinjer samt granskning och rapportering efterlevs likväl som du sköter omvärldsbevakning och uppdaterar verksamheten enligt nya lagar och regler. Du sköter löpande förbättringsarbete och ser till att styrelse, ledningen och andra relevanta personer har tillgång till information och genomgår utbildningar. Du ansvarar även över funktionen som centralt funktionsansvarig (CFA), utifrån vilken du kommer att granskas av internrevision.
Du arbetar tätt med kollegor inom närliggande områden och i framtiden kommer compliancefunktionen att växa i takt med Paytrims tillväxt och expansion. Här ser vi gärna att du är delaktig i att forma och vidareutveckla complianceteamet.
Exempel på ansvarsområden
- Ytterst ansvar för och säkerställande av strategi, implementering och uppföljning av regelefterlevnad.
- Uppdatera policys, riskbedömning för penningtvätt och terrorfinansiering, samt andra relevanta styrdokument tillhörande compliancefunktionen.
- Kontinuerligt bedöma och säkerställa riktlinjer för penningtvätt och terrorismfinansiering.
- Identifiera, förebygga och åtgärda potentiella gap i verksamheten.
- Utföra granskningar i enlighet med instruktioner och regelverk.
- Myndighetsrapportering.
- Rapportering internt mot styrelse och ledning.
- Säkerställa att verksamheten har riskbaserade processer för att uppnå kundkännedom.
- Omvärldsbevakning samt ansvar för att nya lagar och regler implementeras och efterlevs.
- Utforma och utföra utbildningar internt.
Vi söker dig som
- Har flera års erfarenhet av strategiskt arbete och implementering av compliance.
- Har arbetat inom bank, försäkring, finansiellt institut eller närliggande verksamhet.
- Har djupgående kunskap och förståelse för AML-regelverk, rapportering, kundkännedomsprocesser och granskningsarbete.
- Har utbildning inom juridik eller annat relevant område.
Som person tror vi att du är strategisk och analytisk likväl som effektiv när du överser, uppdaterar och implementerar rutiner och processer. Du har en god övergripande förståelse för verksamheten och ett starkt konsekvenstänk. Slutligen är du kommunikativ och trivs att utbilda och informera kollegor och andra relevanta personer inom compliance och AML.
Låter det som jobbet för dig?
Varmt välkommen att ansöka via ansökningsknappen, ej via epost. Vi samarbetar med vår rekryteringspartner UrbanUrban för denna process och du är varmt välkommen att kontakta Lina Martinsson (lina@urbanurban.se) om du har frågor eller funderingar. Vi ser fram emot att höra från dig!