OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Dina arbetsuppgifter
Till en av våra kunder söker vi en Compliance officer med placeringsort i Västberga alternativt Sandviken. Tjänsten är ett interims uppdrag som stäcker sig upp till 6 månader. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag under kontorstider med möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:
· Ge råd, stödja och övervaka efterlevnads- och riskhanteringsaktiviteter för ärenden som berör verksamheten i Sverige men även Afrika.
· Driva arbetet av regelefterlevnad. Detta berör områden som dataskydd, anti-mutor och korruption, konkurrensefterlevnad, tredjepartshantering samt ett Speak Up-program som säkerställer integritet och en stark efterlevnadskultur.
· Säkerställa att lagar, förordningar och interna policys följs. Utöver detta identifiera risker, sätta prioriteringar och stödja organisationer med riskreducering vid implementeringar med hjälp av data och analyser.
· Uppdatera utbildningsverktyg, mallar och processer, detta görs i samarbete med stödavdelningar (HR, Ekonomi, IT, Inköp, etc.) och med Compliance teamet på affärsområdesnivå.
· Engagera verksamheten i att göra rätt, samtidigt som du utmanar dem för att säkerställa kvalitet och relevans, med kontinuerlig förbättring i fokus.
För att summera arbetsuppgifterna hjälper du kunden att öka mognaden på efterlevnadsarbetet i hela divisionen. Med ett respektfullt och ödmjukt förhållningssätt lyssnar och kommunicerar du effektivt med målet att förenkla vardagen för dina kollegor.
Din profil
Du som söker rollen bör:
· Besitta minst 3 års arbetslivserfarenhet och kunskap inom en bred compliance roll med stor förståelse för rutiner och processer på en nivå för att självständigt driva utvecklingen av kundens compliance-program.
· Trygg i att driva och leda projekt i en global miljö, meriterande inom tillverkningsindustrin eller detaljhandeln.
· Besitta en god IT-kännedom för att lätt hämta data, genomföra analyser samt göra presentationer.
· Besitta relevant examen inom juridik, ekonomi eller företagsekonomi, alternativt förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet.
· Kommunicera professionellt på engelska i tal och skrift, övriga språk är meriterande.
Vi ser gärna att du är en teoretiskt orienterad och socialt kommunikativ person. Rollen ställer krav på stark kommunikativ förmåga för att driva förändring i en tvärfunktionell miljö med seniora intressenter. Du säkerställer att saker händer för att möta deadlines samtidigt räds du inte av att ta i när det behövs. Du har en god förmåga att skapa struktur och arbetssätt samt prioritera effektivt.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar hos vår kund. Du får ett brett kontaktnät, karriärmöjligheter, och möjlighet att påverka din arbetssituation och personlig utveckling. Vi erbjuder en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Cornelia Gästgivar via mejl: cornelia.gastgivar@clwork.se. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.