OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners fondbolag i Luxemburg söker en medarbetare som vill utvecklas i en ansvarsfull roll inom regelefterlevnad och juridik.
Som Compliance Officer behöver du vara analytisk och kunna arbeta strukturerat med ibland nya och komplexa frågeställningar under stort eget ansvar och med hög integritet. Du har ett stort intresse för finansbranschen och kopplingen mellan regelverken och verksamheten. Vidare är du intresserad av arbete med riskbedömningar, kontroller, granskningar och rapportering. Eftersom vi är ett relativt litet kontor ser vi också gärna att du kan hjälpa till med andra juridiska frågor, som avtal med kunder och leverantörer.
Dina arbetsuppgifter:
- Identifiera och värdera regulatoriska risker i verksamheten
- Planera och genomföra kontroller och granskning av verksamheten
- Bistå verksamheten med rådgivning i regulatoriska frågor
- Bistå med utbildningsinsatser
- Har jurist-, ekonom- eller annan relevant akademisk examen
- Några års erfarenhet från finansbranschen gärna inom riskkontroll, regelefterlevnad eller liknande
- Är förtroendeingivande och förmedlar integritet med en positiv framtoning
- Är noggrann och målmedveten med hög etik och moral
- Har god förmåga att sätta dig in i verksamheten och i olika frågeställningar
- Uppskattar självständigt arbete i en föränderlig miljö
- Har möjlighet att bistå i bolagsjuridiska frågor
- Har mycket god språklig förmåga i engelska, i såväl tal som skrift
All skriftlig kommunikation i form av rapporter och avtal är på engelska, men att förstå svenska är en klar fördel i vår organisation. Med tanke på att de officiella språken i Luxemburg är franska och tyska är det en bonus om du kan något av de språken.
Bifoga CV, personligt brev och universitetsbetyg. Välkommen med din ansökan!
Placering: Luxemburg
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-05-03
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?