Compliance Officer till Stockholmskontoret

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du en engagerad problemlösare som gillar att arbeta administrativt och samtidigt ge service till andra? Tycker du om att arbeta kvalitetsmedvetet på en arbetsplats i framkant? Tillsammans med ambitiösa och motiverade medarbetare kommer du att arbeta i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet. Du blir en viktig del av en sammansvetsad organisation och team där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop – både i arbetet och vid olika sociala aktiviteter.

Mannheimer Swartling söker nu en Compliance Officer till vårt kontor i Stockholm. På avdelningen Compliance och Risk Management ägnar vi oss åt compliance-frågor såsom identifiering av verksamhetsrelaterade risker och framtagande, implementering och översyn av interna rutiner och policies samt hanterar byråns globala ansvarsförsäkringar. Avdelningen tillhandahåller även intern utbildning och support inom området compliance och risk.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Compliance Officer hos Mannheimer Swartling kommer du att ingå i ett team med kvalificerade administratörer och jurister som arbetar inom Compliance and Risk Management. Tillsammans med dina kollegor kommer du bland annat att arbeta med processen för antagande av nya klienter och ärenden som innefattar bedömningar av regelverk, till exempel penningtvättslagstiftningen och regler rörande intressekonflikter.

Du kommer att tillhöra ett team på ca 10 personer där ni tillsammans registrerar nya uppdrag för byråns samtliga kontor i byråns affärssystem. Vidare kommer du att delta i utvecklandet av befintliga rutiner i klient- och ärendeantagningsprocessen. Du rapporterar till byråns General Counsel.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har juristutbildning, paralegal-utbildning eller så har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom affärsjuridisk verksamhet. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs. Vidare ska du även ha god systemvana, främst i Office-paketet.

Som person ska du vara en serviceinriktad lagspelare som också är strukturerad och ansvarsfull. Du ska trivas med att arbeta administrativt samt att arbeta metodiskt och kvalitetsmedvetet. Du är en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men aldrig tummar på noggrannheten.

Tjänsten och företaget

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
• Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning. Start så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt och bifoga personligt brev, CV samt betyg från gymnasiet och ev. ytterligare studier. Vi behandlar inte ansökningar via mail.

Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mikaela Wallgren HR Advisor (08-5950 75 46) och för frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Nerelius Compliance Manager (08-5950 60 56).

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Paralegal till bolag i centrala Stockholm

Paralegal till bolag i centrala Stockholm

20 december 2024

IP Paralegal

IP Paralegal

18 december 2024