OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Som Concept Owner ansvarar du för att driva den långsiktiga IT-utvecklingen inom ditt område. Du välkomnas till vår kunds IT avdelning där det bland annat arbetar flera Concept Owners med olika ansvarsområden.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde och fokus kommer vara Navision, men du ansvarar även för flera integrerade applikationer och leverantörer. Du stöttar flera olika funktioner, bland annat finansavdelningen, kundklubben och kassasystemet.
De arbetar idag i Microsoft Dynamics NAV 2009 integrerat med LS Retail, men då implementeringen av Microsoft Business Central och LS Central pågår, kommer utvecklingen av det vara en viktig del av din roll. I rollen ingår bland annat:
Driva regelbundna möten med verksamheten för att bland annat fånga upp nya behov.Koordinera och ansvara för utvecklingsarbete, tester och releaser, både internt och externt.Delta i möten med externa leverantörer för att följa upp avtal och strategisk planering.Uppdatera och underhålla backlogg för change requests.Projektleda IT-projekt och ansvara för systemuppgraderingar samt delta i verksamhetsprojekt där IT behöver vara representerade.Omvärldsbevaka för att proaktivt kunna föreslå nya lösningar till verksamheten.
VI SÖKER DIG SOM:
har erfarenhet av en liknande roll på en IT-avdelning eller som konsult samt besitter djup kompetens i Navision.
Kunskaper i Microsoft Dynamics NAV 2009, Microsoft Business Central, LS Retail eller LS Central är starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person ser vi att du är noggrann och har ett sinne för detaljer. Du är prestigelös och kommunikativ och har förmågan att göra dig förstådd både i dialogen med IT leverantörer och kollegorna som representerar andra avdelningar. Slutligen har du en affärsmässig och serviceinriktad attityd till ditt arbete.
Vi ser också att du är tekniskt lagd då en del av arbetet kräver att du sätter dig in och hanterar systemen.
OM KUNDFÖRETAGET:
Kundföretaget kan erbjuda en dynamisk miljö i en framtidsbransch där de agerar på svenska marknaden, men med internationella muskler. Kundföretaget är i början på en spännande resa med entusiastiska ägare samt duktiga och kompetenta medarbetare.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av kundföretaget.
ÖVRIG INFO:
· Omfattning: Heltid
· Start: Omgående eller enligt överenskommelse
· Placering: Stockholm
· Rekryteringsansvarig: Mattias Isik
· Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?