OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett ansvarsfullt arbete, där du får möjlighet till personlig utveckling inom ledarskap? Hos oss får du ett stort ansvar inom en bred servicefunktion omfattande både hotell, service och konferensverksamhet där du kan påverka den framtida utvecklingen. Välkommen med din ansökan!
Sandvik Besöksservice AB erbjuder mat, logi och konferens i en unikt bevarad bruksmiljö med målet att ge Sandviks anställda och deras gäster service i världsklass. Hos oss arbetar idag 35 personer och i vår verksamhet ingår Bruksmässen, Bruksgården, Conference Center, Lägenhetsservice, Hedåsen Herrgård och Guideverksamhet.
Vi söker nu en Conference and Lodging Manager med hög servicekänsla till vår verksamhet i Sandviken.
Arbetsuppgifter
Som Conference and Lodging Manager är du operativt och ekonomiskt ansvarig för Bruksgården, Conference Center och Lägenhetsservice. Du planerar och utvecklar verksamheten samt leder och fördelar arbetet bland dina medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår att:
- planera och samordna Sandvik Conference- och Lodgingservice i samråd med övriga delar av Sandvik Besöksservice AB.
- ansvara för verksamhetens personal inklusive fackliga avtal.
- skapa och genomföra en bemanningsplan inom ansvarsområdet samt introducera nyanställda.
- ansvara för organisations- och personalutveckling.
- säkerställa mål- och resultatuppföljning.
- ansvara för budgetarbete och uppföljning samt tillkommande administration (fakturering, offerter etc.).
Vidare arbetar du aktivt och innovativt för att kontinuerligt utveckla verksamheten. Vid behov bistår du även den operativa personalen med dagligt praktiskt arbete.
Du kommer ingå i ledningsgruppen för Sandvik Besöksservice.
Din profil
Vi söker dig med lägst en utbildning på gymnasienivå inom ekonomi, hotell-och restaurang eller liknande. Du har minst fem års erfarenhet av att driva och utveckla liknande verksamhet, samt erfarenhet från personalledning och serviceyrket. Vidare har du en god estetisk förmåga och kunskap inom företagsekonomi och alkohollagstiftning. Kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten, och vi ser gärna att du behärskar ytterligare ett språk.
Som person är du en ordningsam och strukturerad lagspelare som tycker om problemlösning och att samarbeta med andra för att komma fram till kreativa lösningar. Du har ett starkt kundfokus, är resultatorienterad och har förmågan att ta beslut när det krävs. Rollen som chef ställer höga krav på dina ledaregenskaper; du är lyhörd och kan på ett naturligt sätt skapa ett förtroendefullt samarbete men även inspirera och motivera dina medarbetare till att tillsammans skapa laganda och engagemang för att nå verksamhetens mål. Du har även ett intresse för att utveckla både verksamheten och dina medarbetare samt en god förmåga att implementera, driva och genomföra förändringar.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sophie Resare, rekryterande chef, 026-26 13 04
Irene Sveen, rekryterare, 026-26 03 50
Fackliga kontaktpersoner
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Glenn Holm, Ledarna, 026-26 38 09
Maths Scherman, Akademikerföreningen, 026-26 67 34
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2014-04-20, då löpande urval sker. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 330350.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747