OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tidernas chans för dig som kan redovisning! Här får du jobba i ett internationellt arbetslag och utvecklas tillsammans med ett av Linköpings snabbast växande teknikföretag. Häng med på deras fortsatta resa, driven av engagemang, teamanda och nytänk! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och en uppdragslängd på 1 år. Vi ser gärna att du som söker har god vana och erfarenhet av yrket.
Om företaget
Configura var stolta vinnare i kategorin Årets tillväxtföretag vid Linköpings Näringslivsgala år 2016 och de hade ett spännande och expansivt år, med flera nyanställningar och en flytt till Linköpings nyaste kontorslokaler på Storgatan. Det är ett sammansvetsat gäng som samarbetar i team över kontorsgränserna och som utvecklar mjukvara för att kalkylera och rita upp miljöer i 2D och 3D åt ledande leverantörer inom bl a kontorsmöbler, kök, materialhantering, samt laboratorier. Configura har huvudkontor i Linköping, men även kontor i Göteborg, Grand Rapids, Michigan, USA och Kuala Lumpur, Malaysia.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:
* Löpande redovisning
* Månadsavstämningar
* Kund- och leverantörsreskontra
* Leverantörsbetalningar
* Bevakning av inbetalningar
* Delaktig i månads- och årsbokslut
* Skattedeklaration
* Kravbrevsrutin
Du kommer arbeta i ett tight team där samarbete och kommunikation är ledorden. Det innebär dagligt samarbete med övriga teamet som finns både i Linköping, USA och Malaysia.
Din profil
För tjänsten krävs några års erfarenhet från arbete med redovisning. Som person stimuleras du av att jobba i en koncern där förändring och expansion är en del av vardagen. Du har en god analytisk förmåga och har lätt att se helhet, samband och konsekvenser. Du är en möjlighetsorienterad person med god förmåga att kommunicera och samarbeta. En förutsättning är goda kunskaper i bokföring och Excel. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift. Erfarenhet av bokföringssystemet Maconomy är meriterande, men inget krav.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvariga rekryteringskonsult Jessica Jacobsson på följande kontaktuppgifter: 013- 32 94 11 alternativt jessica.jacobsson@industrikompetens.se. Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23