Configuration Engineer

Configuration Engineer

Arbetsbeskrivning

Om företaget
GKN Aerospace är en ledande global leverantör av teknologier till världens flygindustrier. Med 51
tillverkningsplatser i 14 länder utvecklar och tillverkar vi avancerade komponenter till alla de stora
flygmotortillverkarna i världen, komponenter som i dag finns i mer än 90% av alla nya, stora civila
flygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa nyckelkomponenter till rymdsystem. Varje gång
du reser med flyg, nästan var som helst i världen är det mycket troligt att GKN hjälper dig i väg.
Vi söker människor som vill göra skillnad, begåvade med kompetens och passion för att bli det bästa
i framtiden, i det de gör.

Dina arbetsuppgifter
Vi har en tom stol i vårt team och söker dig som vill fylla den.
Anta utmaningen att jobba som konfigurationsstyrare med någon eller några av våra produkter inom
rymd och civilt.

GKN och branschen i allmänhet, står inför en spännande och expansiv fas där vi växer och tar klivet in
i en digitalisering som kommer att få långtgående effekt i vår verksamhet. Som konfigurationsstyrare
kommer du att arbeta både med det dagliga ansvaret för konfigurationsstyrning men också vara med
och påverka utvecklingen av kommande arbetssätt och systemstöd.

Som konfigurationsstyrare har du huvudansvar för att driva och stödja flera av företagets produkter
med ändringshantering. Du säkerställer att produktdefinitionen är fullständig, rätt strukturerad och
spårbar under hela produktens livscykel.

Rollen är central och viktig för att våra produkter ska uppfylla de krav som ställs på ordning och reda
av säkerhetskritiska produkter till den bransch vi verkar inom. Produktdefinitionen används för att
kravställa tillverkning internt och hos leverantör. I rollen kommer du ha tätt samarbete med andra
avdelningar som t.ex. tillverkning, produktutveckling.

Din profil
För att lyckas och trivas i tjänsten är det viktigt att du är strukturerad och noggrann.
Tidigare erfarenhet av konfigurationsarbete och/eller en inblick i SAP och/eller Teamcenter är en
fördel men inget krav. Du har ett erfaret team runt dig och erbjuds självklart handledare och
utbildning.


Om oss
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Anders Kristiansen tel 0707-858647. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2022-07-13. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 13 juli 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


7 november 2024

20 november 2024

20 november 2024