Configuration Manager

Configuration Manager

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge både stöd och råd, och att ta ansvar för specificerade uppgifter och resultat? Perfekt! Då är det dig vi söker! I rollen som Configuration Manager så deltar du i arbetet med att utveckla och underhålla ett komplext tekniskt system.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär.

Arbetsuppgifter

- Paketeringar av programvaror och certifiering av nya datormodeller. 
- Medverka och driva veckouppföljning med internt paketeringsteam. 
- Vid behov eller vara med på möten och planera utrullning tillsammans med kund och ev. andra leverantörer. Inkl. dokumentering och CAB-medverkan. 
- Assistans i ärendekön (Kundteam), lösa beställningar och incidenter, fokus på problematiska CM-ärenden. 
- Delta och ibland driva mindre projekt och beställningar, som framförallt rör förändringar i CM-miljön, ex. baserat på nya krav och behov från kund.
- Uppgraderingar av Windows klient OS. Driva på och följa upp arbetet tillsammans med kund.

Din profil och kvalifikationen

- Du har några års erfarenhet av att arbeta med komplexa tekniska system.
- Du kan driva frågor och lösningar på problem relaterade till Configuration Manager-området.
- Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift.
- Du är metodisk, lyhörd samt analytisk.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller isabella.hornesjo@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024