Connecta söker en HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Connecta är svenskt management- och IT-konsultföretag som kombinerar strategi, affärskunnande och IT för att nå den bästa lösningen för varje kund. Våra ca 650 konsulter arbetar inom ett brett spektrum av tjänster ? från strategiutveckling och förändringsledning till lösningar inom affärssystem, integration och flera andra områden som ligger på företagsledningens agenda. Verksamheten utgår från Sverige, med kontor i Stockholm och Malmö. Vi omsätter över 750 MSEK och är noterade på Nordiska börsen, CNTA. För mer info om Connecta, besök: www.connecta.se Vi söker en HR-generalist till Connectas HR-team som består av fyra personer. HR på Connecta arbetar verksamhetsnära, proaktivt, med hög kvalitet och effektivitet. HR stöttar Connectas chefer och anställda med rådgivning, coachning och utveckling av viktiga områden, processer och verktyg för att bolaget ska nå affärsmålen. Du kommer att verka i en miljö som präglas av energi, stort engagemang, ambition, personligt ledarskap och affärsmässighet. Connecta arbetar aktivt för att ha en gemensam, stark kultur och kunna leverera med hög kvalitet i effektiva grupper. Vi tror också att det är viktigt med en bra balans mellan jobb och fritid. Därför satsar vi på hälsa och friskvård. Arbetsuppgifter Din roll innefattar varierande arbetsuppgifter med en blandning av administration, intern konsultation till chefer och anställda samt processansvar. Till stor del kommer du att utföra dina arbetsuppgifter självständigt i nära samarbete med övriga personer i HR-teamet och verksamheten. Vi kommer att anpassa uppgifterna baserat på den person vi anställer och övriga i teamet men som inriktning kommer du att kvalitetssäkra anställningsavtal, ta fram, analysera och följa upp personalstatistik, ha kontakt med vår företagshälsovård och vara ansvarig för vårt arbete med jämställdhet och mångfald. I rollen igår att stötta och coacha chefer och konsulter i de affärsområden som du kommer att vara HR kontakt mot i frågor som exempelvis rehabilitering, arbetsrätt, medarbetarundersökning, samtal etc. Du kommer eventuellt bli ansvarig för, samt utbilda våra chefer i, vårt personalsystem Hogia PA. Andra HR-relaterade arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att Connecta växer och du utvecklas i din roll. Personliga egenskaper Du har ett konsultativt arbetssätt och arbetar mål- och serviceinriktat med hög affärsförståelse och integritet. Som person vill vi att du har högt driv, är lyhörd, prestigelös, noggrann och ansvarstagande. Du har hög arbetskapacitet, tycker det är viktigt med laganda och har lätt för att samarbeta men trivs lika bra med att arbeta självständigt. Du är van vid och tycker att det är roligt att agera inför grupper. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är utbildad personalvetare. Du har ca 2-3 års erfarenhet från brett HR-arbete. Speciellt viktigt är erfarenhet av arbetsrätt, personaladministration och någon form av samtalsstöd/coachning. Det är meriterande om du har erfarenhet från konsult-, IT-branschen eller annan kundnära verksamhet. Omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en provanställning med start i slutet av februari eller enligt överenskommelse. Intresserad? Tycker du att tjänsten låter intressant är du välkommen att fylla i ansökan, bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Intervjuer k

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 december 2010
  • Ansök senast: 20 januari 2011

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010