Consultant Manager

Consultant Manager

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att utveckla och coacha andra till att nå nästa nivå i sin karriär? Har du god kunskap inom IT eller är nyfiken på att lära dig mer inom området? Är du, precis som vi, resultat- och målorienterad samt vill ständigt bli bättre? Då kan rollen som Consultant Manager på Centric vara en roll för dig!

Vi på Centric tror på våra konsulters förmåga och vill hjälpa dem att utmana sig själva för att nå sina mål. Du kommer i rollen som Consultant Manager att ansvara för ett team av IT-konsulter med fokus på framförallt Drift & Infrastruktur.

Arbetsuppgifter
Som Consultant Manager kommer du att ansvara för att värna om din konsultgrupp. Du kommer att vara konsultens stöttepelare från avtalssignering och onboarding ända till offboarding. I rollen kommer du ha regelbundet kontakt med din konsultgrupp och genomföra PEP-samtal, personal education plan. Vi har ett stort fokus på kunskap och vill ge våra konsulter möjligheten att utvecklas tillsammans med oss på Centric. Därav coachar vi våra konsulter att gå utbildningar och ta certifikat, så vi kan möjliggöra och hjälper dem att nå sina målsättningar. Utöver detta ser vi till att anordna flera konsultaktiviteter, både för kunskapsdelning och för att ha roligt tillsammans.

I rollen kommer du även arbeta med:
- Kontraktsignering och onboarding av nyanställda konsulter
- Uppdragsplanering & ägandeskap för rotationsprocess av befintliga konsulter
- Ansvara för konsulternas kompetensförsörjning och måluppfyllnad
- Genomföra konsultaktivieter
- Utbilda, efterleva och coacha konsulterna till konsultmässighet
- Ansvara för attestering av tidsrapportering & löner
- Ha regelbundna 1:1 samtal
- Ansvara för löne- och utvecklingssamtal med konsulterna
- Delta i den nationella kompetensgruppen för Consultant Managers och i gemensamma projekt
- Samarbeta tillsammans med övriga i teamet för att göra det bästa matchningarna, både utifrån kundens behov och konsultens önskemål
- Arbeta proaktivt med hälsofrämjande aktiviteter för att ha ett starkt och hälsosamt team av konsulter
- I samarbete med kundansvarig arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder

Din profil och kvalifikationen
Förutom att ha daglig kontakt med våra konsulter, kommer du att vara en del av ett härligt team som består både av Consultant Managers, Account Managers och Talent Acquisition, därför söker vi dig som har god förmåga att kommunicera och skapa en förståelse för andra yrkesprofessioner.

I mötet med många individer är det viktigt att du kan förmedla information på ett tydligt och strukturerat sätt samt kan anpassa ledarskapet utifrån situationen.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är pragmatisk och har god förmåga att ta initiativ och hantera på diverse olika ärenden kring både konsulter och kunder. Vi tror på att du har ett öga för försäljning och kan se vilket behov kunderna har.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din profil
- Du har minst 4 års arbetslivserfarenhet inom personalansvar, IT eller försäljning 
- Du har god förmåga att kommunicera i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Du har god datorvana och har arbetat i olika system
Meriterande
- Du har erfarenhet inom IT, gärna inom infrastruktur, software, cloud eller nätverk
- Du har erfarenhet av bemannings- eller konsultbranschen 
- Du har högskole- eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR, IT eller liknande
- B-körkort
Vad vi erbjuder
Som anställd på Centric kommer du att bli en del av ett internationellt IT-bolag som är ett av de största privatägda tjänsteföretagen med ca 4500 anställda runtom i Europa. Förutom att du kommer att bli en del av vårt grymma team i Stockholm, kommer du även ha nära kollegor i Linköping, Göteborg, Malmö, Örebro och i Norge.

Vi erbjuder inte bara kompetensutveckling för konsulterna, vi erbjuder även dig möjligheten att utvecklas inom din roll genom kompetensdelning och utbildning. Du kommer bli en del av ett nationellt team av flera Consultant managers där ni kan dela kunskap och lära av varandra. Vi värdesätter både en professionell och personlig relation och har roligt tillsammans.

Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. För den här tjänsten tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen för att få en bra start hos oss.

Din arbetsplats kommer vara i våra fina lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikationer med både pendeltåg, tvärbana, buss och tunnelbana.

Ansökan
Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta David Daoud på tfn: 0733-571798  eller david.daoud@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024