OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Agile Leadership är en konsultenhet inom Strategy West som har i uppdrag att tillhandahålla konsulter inom agila ledarroller, och svara på marknadens efterfrågan på dessa kompetenser. Vårt erbjudande är mycket efterfrågat och vi har många spännande uppdrag hos intressanta kunder och vi sticker ut på en het marknad. Teamet Agile Leadership söker nu en ny konsultchef som kommer att vara med och driva enheten framåt, och ta nästa steg. Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag, urvalet pågår!
Hur ser rollen ut?
I rollen som Consultant Unit Manager kommer du att leda våra konsulter inom Agile Leadership. I teamet arbetar experter på agilt ledarskap i uppdrag som agila transformationsledare, agila coacher, scrum masters, release train engineers samt produktägare. Vi vill fortsätta vår snabba tillväxt och behöver din hjälp!
Din fokus som CU Manager blir att leda och utveckla våra medarbetare. Du kommer att arbeta med personalledning, My Business Plan-samtal, kompetensutveckling, lönesättning och alla övriga personalfrågor. Din viktigaste fråga blir att hjälpa dina medarbetare att bli riktiga ”stjärnor” och högpresterande experter med passion för agilt ledarskap.
Du kommer att delta aktivt i rekryteringsarbetet genom att utforma kravprofiler och intervjua, och sedan anställa, kandidater. Till din hjälp har du vårt rekryteringsteam som hela tiden arbetar aktivt med att hitta intressanta kandidater till dig.
En del av din tid spenderar du som expertkonsult i egna uppdrag. Detta tycker vi är viktigt eftersom det är en förutsättning för att hålla sig uppdaterad inom området.
Det är också väldigt viktigt att du är aktiv i utvecklingen av affärsenheten genom att komma med förbättringsförslag, delta i aktiviteter, och bidrar till förnyelse och innovation – tillsammans med dina kollegor.
Din bakgrund
Vi vill anställa dig som har en stark bakgrund inom agilt ledarskap, en relevant akademisk utbildning, och som har arbetat inom IT och digitalisering. Det är en fördel om du har haft personalansvar tidigare. Har du arbetat inom konsultbranschen ser vi det som meriterande.
Du har tidigare haft en central roll i agila transformationer och du har god kunskap inom Agile, Scrum, SAFe, Lean, Kanban och liknande metodiker.
Du bemästrar det agila området på alla nivåer och har förmågan att vidareutveckla vårt erbjudande tillsammans med andra seniora experter inom agilt ledarskap.
Som person har du en stark självständighet, stort engagemang samt ett strukturerat tillvägagångssätt. Du är en framåtriktad, sammanhållande, coachande och stöttande ledare som brinner för att hjälpa andra att växa och utvecklas.
Ansökan
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi kommer gå igenom dessa löpande. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Albin Ljungquist vid frågor: albin.ljungquist@nexergroup.com
Om Nexer
Nexer är en del av den familjeägda Danir-koncernen som idag är Sveriges största privatägda IT- och teknikkonsultföretag med över 8000 medarbetare i 17 länder. Inom Nexer har vi visionen ”Promising Future” vilket är vår dagliga ledstjärna; vi vill bygga en bättre framtid för våra anställda, våra kunder men även samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och vi har bland annat ett stort engagemang i organisationerna Star For Life, Pink Programming, Mitt Liv samt Uppstart Malmö.