OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKAPA EN FANTASTISK UPPLEVELSE FÖR VARJE KUND.
Genom smarta lösningar och fantastiska upplevelser som berikar människors vardagsliv och vår planets välbefinnande vill vi vara drivande i att säkerställa en hållbar framtid för kommande generationer. Vi går till jobbet varje dag fast beslutna att forma livet till det bättre - för våra kunder och för vår planets bästa.
För att åstadkomma det anställer och engagerar vi fantastiska medmänniskor från olika bakgrunder - inte bara för att det är rätt sak att göra, utan också för att vi tror att olika perspektiv gör vår verksamhet starkare och mer innovativ. Om du delar våra värderingar är du varmt välkommen att hitta din plats i vår globala gemenskap. Möt oss på @lifeatelectrolux och career.electroluxgroup.com för att lära dig mer.
Din arbetsplats är vårt globala huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. På huvudkontoret möter du mer än 1000 kollegor med över 75 nationaliteter som arbetar lokalt, regionalt eller globalt. Tillsammans arbetar vi för att nå vårt syfte; Shape living for the better!
I rollen som Consumer Service Specialist skapar du och ditt team en fantastisk upplevelse för varje kund! Tillsammans med resten av eftermarknadsteamet garanterar ni hög kvalité i varje kundkontakt och ser till att våra kunder får stöd när de behöver tillbehör och reservdelar eller råd och information kring produkter. Vår eftermarknad är en viktig kanal för att bygga både lojalitet och skapa goda försäljningsmöjligheter och du ser till att varje kund får samma härliga bemötande!
Dina huvuduppgifter:
• Ge varje kund (B2C/konsumenter) en fantastisk service via telefon, sociala medier samt e-mail
• Svara på frågor och ge råd angående produkter samt reservdelar, leveranser, priser och order (inklusive aktiv försäljning)
• Administration och hantering av dina konsumenters förfrågning i IT/operativa system
• Aktivt deltagande och initiativtagande till projekt som förbättrar våra processer
Din bakgrund
• Några års erfarenhet inom kundservice/kundtjänst, gärna över telefon
• Erfarenhet från affärssystemet SAP är starkt meriterande
• Språkkunskaper: Flytande i svenska (tal & skrift) samt goda kunskaper i engelska.
Vad erbjuder vi?
På Electrolux tar vi ansvar för vår egen utveckling i en miljö där vi får stöttning och lär av varandra. Hos oss jobbar du i en multikulturell miljö där vi alla har samma mål; att skapa fantastiska upplevelser för både våra konsumenter och anställda globalt.
Här kan du läsa mer om oss:
Stockholm HQ: https://www.linkedin.com/company/electrolux/life/sweden
Nordics: https://www.linkedin.com/company/electrolux/life/nordics
Kontaktperson: Karin Söderström
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Petra Fekete
Rekryterare Petra Fekete
08-738 60 00
Servicechef Christer Ekman
08-738 8668