OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
I den här rollen gäller det att förstå kundens behov och önskemål i allt vi gör, från hur vi designar produkter till hur vi ser efter dem när våra kunder tar hem dem. Och det är här du kommer in i bilden – genom att lyssna, förstå och erbjuda lösningar som inte bara fixar problemet utan levererar en upplevelse utöver det vanliga!
Rollen
Som Consumer Service Specialist kommer du vara en del av företagets eftermarknadsteam där du är den som ser till bolagets befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör och reservdelar till sina produkter. Här byggs lojalitet med kund upp och ditt uppdrag blir att förvalta varenda kontakt som gör kunden både nöjd och inspirerad.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innebära:
• Hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt, leverans, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och rådgivning kring reservdelar.
• Ärendehantering via telefon, valda kanaler inom sociala medier samt administration i olika affärssystem.
• Aktiv försäljning till kunder.
• Delta aktivt för att främja förbättringar av processer och korrigera en process som ej främjar uppsatta mål och dylikt.
Vårt kundföretag sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen och du kommer arbeta på heltid, 08.00-17.00. Önskad start är redan nu i september och 4 månader framåt med möjlighet till fölängning. Du kommer anställs av oss på The Place och arbeta som konsult hos vår kund.
Vem tror vi att du är?
För att snabbt komma in i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:
• God administrativ förmåga och datorvana
• Flytande i svenska
• 2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknade tjänst
• Erfarenhet av att hantera kunder via telefon
• Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus
• Erfarenhet av Excel
• Kunskap/ erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt i SAP.
Du kommunikativ och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Vidare är du företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts.
Vad erbjuder vårt kundföretag?
Du får en chans att få in en fot på ett marknadsledande bolag och bidra med kommunikation gentemot deras kunder. Du blir en viktig del i ett team och för den engagerade personen finns utvecklingsmöjligheter. Du arbetar innanför tullarna, på Kungsholmen, nära tunnelbana. På kontoret finns fina träningslokaler och du kommer få introduktionsutbildning under dina första veckor.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Nyckelord: Kundservice, kundtjänst, administration, marknadsledande bolag, sälj