CONSUMER SPECIALIST

CONSUMER SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och servicemedveten team-player som vill utvecklas i ett internationellt sammanhang? Kommunicerar du obehindrat på både finska och svenska? Då kanske rollen som Consumer Voice Specialist baserad antingen i Stockholm eller Helsingfors, är rätt för dig!


OM ROLLEN
Som Consumer Voice Specialist spelar du en mycket viktig roll i organisationen då konsumenternas nöjdhet är oerhört viktigt för vårt företags framgång. Du kommer att vara företagets ansikte utåt och ha ett betydande ansvar för att kommunicera med våra konsumenter, ge dem rätt information och proffsig service. Arbetet sker via telefon, mejl och sociala medier. Kommunikationen med våra konsumenter sker främst på svenska och finska, internt kommunicerar vi även på engelska.
Du kommer även arbeta med analys och sammanställning av information för att internt förmedla kunskap kring den återkoppling vi får från våra konsumenter. Genom förmedling av konsumenters återkoppling engagerar du kring kvalitet och driver därigenom kontinuerlig förbättring.

Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Kommunikation via telefon, mail och sociala medier
• Hantera och besvara konsumentfrågor och förslag gällande våra produkter och säkerställa korrekt och uppdaterad information
• Reklamationshantering och supportera utredning, samt samarbeta med ansvarig avdelning för att säkerställa och granska utredning
• Analysera data och sammanställa rapporter över frågor och reklamationer
• Skapa engagemang och kunskap om våra konsumenter och kvalitet
• Supportera konsumentrelaterade projekt
• Driva kontinuerlig förbättring av funktionens arbetssätt
Tjänsten är baserad i Stockholm eller Helsingfors, beroende på var du bor. Du kommer ingå i ett team om två personer och kommer att rapportera till Senior Quality Manager Nordics & Baltics som är baserad på kontoret i Solna, Stockholm.


ABOUT YOU
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• God administrativ förmåga med ett öga för detaljer, prioriteringsförmåga och hög servicekänsla
• Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, finska och engelska. Danska och norska är en fördel
• Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande
• God analytisk förmåga med lösningsorienterat och flexibelt mind-set
• Digitalt know-how och vana att arbeta i olika system. Erfarenhet av Salesforce är ett plus
• Intresse och kunskaper inom näringslära och livsmedel ser vi som en fördel
För att lyckas i denna roll krävs det att du är mycket kommunikativ, vältalig, har ett stort servicesinne och strukturerat arbetssätt. Rollen påverkas hela tiden av vad som händer i Danones omvärld och diskussioner inom media, vilket kräver simultankapacitet och en förmåga att anpassa sin prioritering efter dagens behov.


ABOUT US
Danonekoncernens mission är att skapa hälsa genom mat till så många som möjligt och för att vi ska lyckas med vår mission behöver vi en hälsosam planet. Vi har över 100 000 anställda världen över inom kategorierna: Essential Dairy & Plant Based Products, Specialized Nutrition och Waters som alla strävar för vår vision One Planet One Health.

Danone Nordics & Baltics har över 500 anställda baserade i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Lettland och Litauen. Vår varumärkesportfölj inkluderar flera starka varumärken så som ProViva, Alpro, Activia, Actimel, Danonino, Nutricia och Aqua d´Or.
Vi utvecklar hälsosamma matval för alla och driver tillväxt av starka varumärken med nära samarbete med våra kunder och konsumenter. Vi vill fortsätta utmana oss själva för att vara ett steg före kommande trender och smaker.

VI ERBJUDER
En karriär i ett värderingsstyrt och snabbrörligt internationellt bolag. Vi har en högpresterande kultur men hur vi når våra mål är minst lika viktigt som slutresultatet. I linje med våra värderingar fostrar vi en vänskaplig, motiverande och stöttande kultur där alla ses som ledare, oavsett roll och position. Vi uppmuntrar ett entreprenöriellt mind-set genom att ge våra medarbetare möjligheten att driva tillväxt av starka varumärken, bidra till en hälsosammare värld samt utvecklas professionellt.

ANSÖK HÄR
Du söker tjänsten via vår karriärsida https://careers.danone.com/. Sök där efter “Sweden” så får du upp jobbet. Skicka gärna in din ansökan snarast då urval och intervjuer för denna tjänst sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 11:e September.

Varmt välkommen med din ansökan!

#Nordics
#Li-Nordics
Danone AB with its registered office in Stockholm (Gårdsvägen 14, 169 70 Solna) is the controller of your personal data disclosed in the profile and in documents submitted during the recruitment process

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Mathias Gunnstedt
072-561 19 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DANONE AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Gårdsvägen 14
Solna

Postadress

Gårdsvägen 14
SOLNA, 16970

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024