Contact-center specialist

Arbetsbeskrivning

NÅGRA ORD FRÅN REKRYTERANDE CHEF

Så kul att du är nyfiken tjänsten i mitt Team. Hos oss kommer du att få arbeta med uppgifter som har stor betydelse för många människor i vårt land.
Dina kollegor kommer att finnas över hela Sverige, från norr till söder.
De är ett gäng systemspecialister med lång erfarenhet, hög kompetens och framför allt väldigt trevliga kollegor som likt företaget präglas av flexibilitet, prestigelöshet och ett högt engagemang! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

På Tele2 händer det ständigt nya saker och vi står nu inför en intressant resa framåt. Vi har Sveriges mest expansiva nät och flera av Sveriges största organisationer som kunder. Vi skräddarsyr telefonilösningar med plattformar från ledande leverantörer till våra företagskunder. Mitel’s MiCC Enterprise är en av våra prioriterade lösningar för contact-center. Det är en dynamisk miljö och vi har roligt på vägen, men vi klarar det inte själva. Därför söker vi nu en senior contact-center specialist med systemutvecklings kunskap till vårt MiCCE team!

ROLLEN:

Som specialist kliver du raka vägen in i ett av våra viktigaste team. Tillsammans ansvarar ni för samhällsbärande funktioner, som ligger i framkant när det gäller systemintegration inom tele- och datakommunikation med MiCCE som plattform. Du kommer att arbeta med kunden i centrum och tillsammans med Sveriges skickligaste specialister inom området. Låter det spännande? Läs vidare!

Arbetsuppgifterna innefattar att:
• Ingå i tekniska/konsultativa projekt
• Arbeta med utveckling och konsulttjänster kring kundens lösning i nära kundkontakt.
• Delta i eller bedriva förstudier där man behöver förstå kundernas behov för att kunna erbjuda relevanta lösningar.
• Vid behov supportera i felsökning och felavhjälpning

Tjänsten utgår i förstahand från Kista eller Malmö. Hybrid-/distansarbete till viss grad eller annat Tele2 kontor kan också diskuteras. Resor förekommer inom landet.

VEM DU ÄR:
För att trivas i rollen bör du ha intresse och förmåga att utveckla och förvalta våra kundrelationer. Därför känner du stort engagemang för det du gör och har en naturlig vana att jobba med service och support. Våra kunder finns inom offentlig sektor, olika företagssegment och branscher, vilket ger en stor variation i arbetet men som även kräver förmåga att prioritera, analysera samt en lyhördhet och förståelse för olika kundbehov. Att du vill utveckla och utvecklas med ditt arbete ser vi som en självklarhet. Likaså en nyfikenhet och intresse för telefoni och teknik.

Vidare ser vi att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom, eller motsvarande erfarenhet av tele-/datakom och systemutveckling.
• Erfarenhet av systemintegration med contact-center
• Förståelse för tex Rest, Json, VB .Net, Xml
• Kunskap inom nätverk, SIP och telekom
• Kunskap inom Microsoft Server, Visual Studio och SQL.
• Tidigare erfarenhet av AI i kombination med contact-center är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
VAD TELE2 ERBJUDER DIG:
En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och varierande arbetsuppgifter där din kompetens kommer att göra skillnad.
Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

INTRESSE OCH ANSÖKAN

Vill du bli en del av Tele2:s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match!

Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på
Henny.forsberg@tele2.com
Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy.

We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tele2 Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 28 april 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024