OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Destination Gotland
Destination Gotland och deras resenärer har alla en sak gemensamt: kärleken till Gotland! Därför är det viktigt att göra alltifrån båtresan till tiden på ön till en uppskattad helhetsupplevelse. Nu söker vi två personer som vill bli en del av teamet och lyfta mötet med våra kunder till nästa nivå. Är du en av dem?
Om rollen
I rollen som Content & Community Specialist kommer du att vara en nyckelspelare i att bibehålla och utveckla vår närvaro i de digitala kanalerna. Du kommer att arbeta koncernöverskridande inom Gotlandsbolaget, moderbolag till Destination Gotland, vilket innebär att innehållet som skapas kommer användas av hotell-, fastighet- och färjebolag. Du kommer vara med och ta fram riktlinjer och ramverk för hur vi arbetar i våra sociala kanaler och du kommer vara drivande i utvecklandet av vårt community.
Arbetsuppgifter
Skapa och följa den contentplan som sätts upp tillsammans med Social Media & Community Manager
Producera material för webb, sociala medier och även visst säljmaterial
Hantera och driva de olika företagens närvaro i sociala medier
Bygga upp och driva community-satsningen i de olika företagens sociala kanaler
Mäta, analysera och följa upp innehållets effekt och justera därefter
Följa digitala trender och ha en stark omvärldsbevakning
Om dig
Du är en initiativtagande och strukturerad kreatör som drivs av att få skapa värdeskapande innehåll. Du arbetar datadrivet och har ett kommersiellt tänkt i allt du gör, från att sätta upp en strategi, producera och publicera innehållet samt analysera och utvärdera resultatet.
Du kommer ingå i ett nystartat team under sin tillväxtfas där förmågan att samarbeta värdesätts högt. Att själv kunna prioritera, delegera och, framför allt, tycka att det är kul när saker händer är viktiga egenskaper för att lyckas. Likaså är du en person som ser förändringar som något spännande och utvecklande.
Kvalifikationer:
2 års erfarenhet av innehållsproduktion till sociala medier och webb
God förståelse för kommersiellt tänk och genomförande av kommersiella budskap
Vana av att arbeta med communities och följa upp engagemang
God vana av arbete i Adobe Creative Suite
Utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring/kommunikation
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta inom hotellverksamhet/turism
Grundläggande kunskaper inom SEO
Tidigare arbete i Wordpress
Grundläggande förståelse för GA4
Tjänsten tillsätts på Destination Gotlands huvudkontor i Visby och är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Visst arbete ute hos bolagen i koncernen kommer ingå.
Eftersom Gotland ligger oss varmt om hjärtat ser vi gärna att du själv har en anknytning till ön.