Content Creator

Content Creator

Arbetsbeskrivning

Om Fortum

Fortum är ett ledande företag inom ren energi. Vi förser våra kunder med el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9000 energispecialister i Norden och de baltiska länderna, Ryssland, Polen och Indien. Vår omsättning under 2017 uppgick till 4,5 miljarder euro och 61% av vår kraftproduktion var CO2-fri. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki. (http://www.fortum.se/) www.fortum.se (http://www.fortum.se)

Consumer Solutions erbjuder våra 2,4 miljoner kunder pålitlig och miljövänlig energi och bidrar till att göra deras liv enklare med ny teknologi och innovativa lösningar.

Är du en analytisk och kreativ person med fallenhet för att uttrycka dig i bild och skrift? Är du vass på att skapa innehåll i digitala kanaler och mäta utfallet? Då kan du vara rätt person för att vara med på Fortums resa mot en mer hållbar värld.

Nu söker vi en Content Creator för ett konsultuppdrag på ca 8 månader med start i januari.

Dina arbetsuppgifter

I egenskap av Content Creator skapar du innehåll i olika kanaler i syfte att öka varumärkeskännedom samt driva försäljning och kundnöjdhet. Du tillhör ett team med kompetenta och drivna kollegor med olika erfarenhet och bakgrund och rapporterar till Brand and Customer Communication Manager. Du kommer ha ett brett nätverk internt och jobba med exempelvis produktchefer, kundservice, försäljning samt marknadsteamen i Norge och Finland.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Implementera strategi, budskap och kampanjer som driver högt engagemang hos målgrupperna för att stötta försäljning, skapa en lång relation med våra kunder, öka varumärkeskännedom samt öka Fortums genomslag i strategiska ämnen och branschfrågor.
- Ansvara för innehållsplanering och för att skapa och publicera innehåll i egna kanaler samt köpta och förtjänade medier med utgångspunkt i affärsmålen och utifrån målgruppsanalys.
- Skapa och publicera text, bild och rörligt material för webb, blogg, kundkommunikation, sociala medier och köpta media.
- Använda dataanalys för att anpassa och optimera innehåll som framgångsrikt konverterar kampanjer till försäljning eller andra önskade mål.
- Hantera beställningar och relationer med externa byråer för exempelvis videoproduktion och kampanjmaterial.


Din profil

Vi söker dig som vill göra avtryck, har förmågan att tänka nytt och inte räds att prova nya vägar. Kanske kommer du från en start up-miljö eller ett mindre bolag där du haft ett brett helhetsansvar inom marknad? Du har minst två års erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring och har en kandidatexamen eller yrkesutbildning inom marknadsföring/kommunikation/digital strategi eller liknande. Din svenska är inte bara flytande utan du besitter ett rikt ordförråd och är vass på att formulera dig i tal skrift. Då koncernspråket är engelska behärskar du även det. Det är meriterande om du har ett intresse för hållbarhet och miljö samt om du arbetat med Marketing Automation. Din förståelse för system och program är mycket god och du har kunskap inom sökordsanalys, optimering samt webbanalys. Du har stor vana av att skapa innehåll genom text och bild, framförallt för egna kanaler så som sociala medier, webb, blogg och kundkommunikation via email. Du tar egna initiativ till att skapa innehåll som ökar kännedomen om varumärket, driver intresse och trafik till hemsidan och det digitala säljflödet samt skapar engagemang i sociala kanaler.

Som person klassificerar du dig som en sann genomförare som håller deadlines. Du stimuleras av att leverera målgruppsanpassat innehåll i olika kanaler och följa upp kommentarerna direkt med kunderna. Vidare besitter du en analytisk ådra och motiveras av att mäta utfallet av kampanjer och inlägg. Då du kommer ha ett tätt samarbete med såväl interna som externa kontaktytor är du en god kommunikatör med effektivt förhållningssätt. Vidare är du en positiv person med stark drivkraft och självledarskap.

Om oss

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling. Håll utkik i din inkorg! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024