OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en driven content creator som vill vara med på en spännande digital tillväxtresa? Vi söker nu ett tillskott till vårt online-team med fokus på producering och hantering av innehåll till SoME, nyhetsbrev och köksblogg.
Syftet med tjänsten är att stärka vår position på nätet, planera kontinuerlig aktivitet i våra kanaler och i slutändan bidra till en ökad tillväxt och kännedom om varumärket. Som vår nya content creator får du stora möjligheter att påverka strategi och vägval inom vår pågående satsning online.
KitchenLab är ett snabbväxande företag som säljer köksredskap via omnihandel, kitchenlab.se och butiker i Stockholm och Malmö.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att producera innehåll i form av bild och text. Du har vana av att fota och redigera bilder och/eller skapa grafik. Framförallt har du ett öga för detaljer när det kommer till typsnitt, layout och formgivning.
För att passa i rollen tror vi att du stämmer in på följande:
Erfarenhet av innehållsproduktion för SoME
Erfarenhet av Later eller liknande planerings- och publiceringsverktyg
Erfarenhet från liknande roll (gärna från kommersiellt företag)
Tydlig förståelse för digital inriktning, både strategi och produktion
God känsla för att skapa attraherande innehåll utifrån KitchenLabs målgrupp
Kunna hantera produktion i form av text och bild
Meriterande:
Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande
Erfarenhet av produktion av rörlig media/video
Intresse för mat och matlagning
Dina arbetsuppgifter
Som Social Media Coordinator kommer du att ansvara för den digitala marknadsföringen i sociala kanaler och ha hand om planering, skapa content och kampanjer, uppdatera flöden och uppföljning av aktiviteter.
Du kommer att ingå i ett mindre team med täta samarbeten och rapportera direkt till eCommerce manager och VD. På sikt är tanken att du får förtroende och budgetansvar för delar av den digitala marknadsföringen.
Vem är du?
Du är i början av din karriär och har 1–2 års erfarenhet av liknande arbete inom digital marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler. För att trivas i den här rollen så är det viktigt att du har ett stort intresse för digitala trender.
Du har bred kunskap inom digital marknadsföring och gillar att sätta mål för den digitala marknadsföringen och arbeta för att genomföra dessa. Du har därtill ett starkt kundfokus och motiveras av att driva försäljning.
Som person är du ansvarstagande, självständig och initiativtagande. Har du ett genuint intresse för mat och matlagning så ser vi det som ett stort plus.
Tillträde och ansökan
Placering: KitchenLab Stockholm (Birger Jarlsgatan 106)
Start: januari eller enligt överenskommelse
Omfattning: 75% - 100%
CV, Personligt Brev och eventuell Portfolio skickas till jobb@kitchenlab.se.
Märk ansökan med Content Creator.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.
Om arbetsgivaren
KitchenLab är en butik för passionerade matlagare, professionella kockar och prylnördar i allmänhet. Vi bedriver försäljning i två fysiska butiker som finns i Stockholm och Malmö samt online på kitchenlab.se.
Vi har ett enormt utbud av produkter som täcker det mesta du kan behöva - nästan oavsett hur obskyrt intresse inom matlagning du må ha. Det händer alltid mycket på KitchenLab, vi växer på alla fronter - det finns alltid mycket att ta tag i.
Ett jobb på KitchenLab blir därför aldrig enformigt, det kan vi lova. Vi är ett litet tätt sammansvetsat gäng med ett genuint intresse för matlagning och prylar.r.