OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkring Kronoberg
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum?
Som marknadskommunikatör hos Länsförsäkring Kronoberg arbetar du med ett av Sveriges starkaste varumärken. Men framför allt arbetar du med människor.
Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt.
Främst handlar det förstås om att vi har världens viktigaste ägare: våra kunder. Vi sätter alltid kunden först, och vet att de relationer vi bygger idag ska hålla över tid.
Om jobbet
Vi söker nu en Content creator som ska jobba kreativt med fokus på digitalt material och rörlig media.
Genom rollen är du med och bidrar till att skapa affär och värdeskapande. Du ansvarar bland annat för att planera och implementera strategier för organiskt content i sociala medier samt att säkerställa varumärkesefterlevnad i produktioner. Jobbet inkluderar att stötta i intern och extern kommunikation, projektledning och marknadsföring samt grafiskt arbete i form av material till kampanjer.
Vem är du?
Du har fingertoppskänsla för typografi, färg, bild samt att bygga varumärkesidentiteter i både digital och fysisk miljö. Vidare besitter du digitala kompetenser och har intresse av att följa den digitala utvecklingen med de nya möjligheterna som det ger. Du arbetar tryggt i Meta Business Suite och det är meriterande att ha kunskaper kring fotografering och rörlig media med tillhörande efterarbete/redigering. Vi tror att du har några års erfarenhet av marknadskommunikation, projektledning och koordinering. Vidare bör du ha en akademisk utbildning inom marknadsföring, media/kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
Som person är du nyfiken, social och kreativ. Du är trygg i dig själv och din yrkesroll. Det innebär att du har förmågan att se vad som behöver göras – och sedan gör det. Din känsla för service och förmåga att lyssna in kollegors och kunders behov är mycket viktig för att lyckas i rollen. Att engagera, samverka och förankra, både internt och externt, är grundläggande.
Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du möjlighet att utvecklas och bidra med ditt engagemang i ett kundägt bolag med laganda och nyfikenhet i fokus. Du får möjlighet att vara del av ett lag, med starka värderingar som grund och som skapar värde och nytta för våra kunder, tillika ägare, i Kronoberg.
Tjänsten är på heltid och en tillsvidaretjänst med placering på vårt kontor i Växjö.
Låter det intressant?
Då vill vi veta mer om dig!
I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista datum för annonsen.
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Björn Leifland, Kommunikations- och hållbarhetschef, telefon 0708-706712 samt facklig representant Anna Frobe Pettersson, 0470-72 01 37.
Sista ansökningsdag: 2022-08-28
Länsförsäkring Kronoberg är ett bolag som sedan starten 1801 ägs och styrs av sina kunder. Vi finns till för att ge kronobergarna en enklare vardag och en tryggare framtid, och sätter alltid våra kunder i första rummet. Det gör vi genom att erbjuda en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Men också genom att långsiktigt engagera oss i det samhälle vi och våra kunder är en del av. Det gör att vi varje dag känner att vi gör något meningsfullt i kronobergarnas liv. Och det är därför vi har så nöjda kunder. Vi är cirka 150 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Alvesta och Tingsryd.
Vi tror på det vi gör. Och dom vi gör det för.