OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är övertygade om att du som är innovativ, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som är en passionerad och kreativ kommunikatör med ett extra stort intresse för content, sociala medier och digitala plattformar. Genom att belysa elnätets betydelse och öka kunskapen hos E.ON:s kunder kan du bidra till energiomställningen.
OM TJÄNSTEN
Som Sveriges största elnätsägare är E.ON:s arbete med att driva den hållbara energiomställningen oerhört viktigt. Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.
Rollen som Content creator kommer innebära att tillsammans med Content Manager ta fram pedagogiska och engagerat innehåll som gör det enklare för E.ON:s kunder att förstå elsystemets komplexitet.
Där din huvudsakliga uppgift blir att projektleda produktionen av detta material från idé till färdig leverans – och i många fall skapa innehållet själv, i form av artiklar, videos, grafik, animeringar och andra digitala resurser.
Du erbjuds
- En roll med många olika kontakt- och samarbetsytor som gör det möjligt att arbeta kreativt och påverka hur E.ON Energidistribution uppfattas av deras kunder i olika kanaler.
- En viktig roll där din drivkraft & nyfikenhet kommer vara en nyckelfaktor för framgång
- Att bli en del av ett hållbart, framåtsträvande företag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Projektleda kreativa produktioner från start till mål och säkerställa att deadlines hålls
* Skapa pedagogiskt innehåll som förenklar elsystemets komplexa strukturer
* Samarbeta med tekniska experter och andra avdelningar för att säkerställa korrekt information
* Utveckla koncept och strategier för hur E.ON kan folkbilda deras kunder på ett inspirerande sätt på en komplex marknad
* Skapa kanal- och målgruppsanpassat innehåll (både rörligt och stillbilder) för webb, kampanjer, digitala utbildningsplattformar och för E.ON:s egna sociala kanaler samt för betald annonsering
* Utveckla och optimera E.ON:s innehåll baserat på trender och resultat
* Samarbeta och hjälpa kollegor med olika kommunikationsprojekt.
VI SÖKER DIG SOM
Är en person med många idéer och eget driv som vill lyssna, lära och förbättra digitala kommunikationen för E.ON Energidistribution och avdelningen Customer Marketing. Har du dessutom ett kreativt och lösningsorienterat mindset med bra känsla för både bild och formspråk, men även är en fena på att skriva engagerade cations för SoMe kan detta bli en perfect match!
Utöver detta ser vi även att du har:
- En eftergymnasial utbildning inom Strategisk Kommunikation, Digital Marknadsföring, Medieteknik eller liknande
- Erfarenhet av SEO, Copy writing samt framtagning av grafisk innehåll och animering
- God erfarenhet och kunskap inom sociala mediekanaler likt Meta och Linkedin
- God erfarenhet i användningen av olika designverktyg, såsom Adobe Creative Suite, Canva och Figma
- Besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då detta förekommer i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
- Tidigare erfarenhet inom kreativt framtagning av innehåll (både rörligt och stillbilder) för digitala kanaler, CMS-system och marknadskampanjer
- Tidigare erfarenhet av (är nyfiken på och villig att lära dig mer om) användande av AI för att utveckla och effektivisera E.ON:s designprocess och marknadsföring
- Erfarenhet av Energibranchen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Målmedveten
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
* Samarbetsförmåga
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231