OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren och engagerad person som vill ta sig an ett konsultuppdrag som Content creator på Telenor.
Bakgrund
Teamet Digital Sales Service på Telenor söker en content creator, då nuvarande person på rollen går på föräldraledighet under en tidsbegränsad period om cirka 10 månader. Teamet består av en E-commerce manager, en E-care manager, fyra content creators, en CRO och en Web-analyst.
Arbetsuppgifter i huvudsak:
Du kommer jobba med marknadsföring av mobila erbjudanden i reklam samt på våra digitala plattformar, app och web. Rollen omfattar såväl planering som uttag tillsammans med teamet. I rollen som content creator är det din kommunikation som kunden möts av, varför du är en viktig del av Telenor, vårt varumärke och vår relation med kunderna. Du kommer att jobba med såväl långa projekt som snabba puckar och jobbar tätt tillsammans med stakeholders i olika projekt. Planering av kampanjer och idéarbete är en del av jobbet varför vana av projektledning är viktigt.
Kompetenskrav:
Du är en van skribent som gärna arbetar med helheten kring kommunikationen, från planering till slutförande. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation, både i bild och skrift. Du för dig vant genom olika system och CMS.
Vi ser också att du har en djup förståelse för vad som driver försäljning och kundbeteende digitalt. Som person beskriver du dig som engagerad, lösningsorienterad, analytisk med en förmåga att snabbt sätta sig in i arbetsuppgifter och företaget.
Vidare ser vi att du har en positiv inställning, är prestigelös och villig att utmana dig själv samt våga testa olika typer av kommunikationsstilar.
I denna roll är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och självständigt men också genomföra projekt tillsammans med teamet. Förutom din erfarenhet från liknande roller bidrar du till en positiv företagskultur.
Meriterande:
Telecom-erfarenhet
Mjuka värden:
- Team player
- Öppen för nya ideer
- Analytisk
Detta uppdrag medför Jourberedskap ca 2-3 tillfällen vid stora telefon-lanseringar.
Övrigt
Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med start 10 april 2023 och tio månader framåt. Du är placerad på huvudkontoret i Solna, med möjlighet att arbeta hemma några dagar i veckan. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring rollen eller processen är du välkommen att kontakta Erik Värendh, erik.varendh@inhouse.se
Vi ser fram emot din ansökan!